Flowmåler

Jeg har gulvvarme og på min manifold/fordelerrør sidder flowmålere. Mit problem er at de over tid bliver utætte. Det er irriterende at skulle reklamere over dem og siden hen skifte dem. Mine er fra vvs-eksperten. Er der nogen der kan anbefale flowmålere der ikke bliver utætte eller evt et selvregulerende flow system?
Jeg har gulvvarme og på min manifold/fordelerrør... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
djaydjay skrev den 26-10-2024 15:32:08

Flowmålere på manifolden er af denne type, hvor flowet reguleres ved at dreje på glasset.
Link til beskrivelse af virkemåde.
Flowmåler

Tak for det. Som jeg ser det, er det en kombination af flowmåler og regulering, hvilket betyder, at flowmåleren kan undværes og skal erstattes af en anden regulering, hvor  man så ikke har en måling af flowet.

fase
Mit spørgsmål gik kort og godt ud på om andre havde opdaget utætte flowmålere. Det kom der egentlig ikke noget svar på. Mere spørgsmål om mit system og forklaringer på ting jeg egentlig godt ved i forvejen. Fint nok. Tak til alle der har svaret jeg lukker tråden for mit vedkommende nu
Go dag til alle
En af grundene til at du ikke har fået svar, var fordi vi ikke var klar over hvad det var for nogle flowmålere du spurgte om. Jeg tænkte på elektroniske flowmålere og undrede mig over at der kun var en regulering, men flere målere. At det er en kombineret måler og justering giver mening.

Ja, tråden er løbet af sporet, men hvis der i første indlæg, havde være et billede af flowmåleren/regulatoren ville ​den have været mere fokuseret.

NB: Det svar du forsøgte at give til mig, var ikke relevant, til det jeg spurgte om.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis