Musefælder

Musefældetrådene herinde er år gamle, så prøver lige igen. Jeg har købt gård for 2 år siden, og har lidt mus rendende. De er dog oftest smartere end mig, for de spiser osten uden fælden klapper. Jeg har 4-5 forskellige slags fælder, og 3 ud af 4 gange er maden væk og musen også

Så, hvad er en god musefælde i dag med en bedre succesrate? Og bruger I ost, eller som jeg lige læste Nutella eller rosiner?

Tak!
Musefældetrådene herinde er år gamle, så prøver... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
kovas skrev den 23-10-2024 08:25:17

Plastfælde 

Det gode ved de fælder jeg kalder "gennemgangssmækfælder" med slagbøjle, er de tager store og små gnaver fra begge sider (-ender) af.  

Jeg har lige taget 3 mus i mit værksted, de sidste 2 dage. Tidligere har jeg set at smæk fælder kun har taget fat i benene på en mus, og så har den slæbt fælden væk. Det er frygtelig at finde sådan en fælde med en mus i, som man ved har lidt en langsom død. 
Derfor sætter jeg fælden ind i en overskåret mælkekarton, så musen kun kan komme hen over trædefladen. De her sidste 3 var alle ramt lige på halsen, som jo er perfekt. Jeg vil tro at selve slaget dræbte dem, men ellers kvælning i løbet af sekunder.
Jeg bruger rosiner alene fordi de sidder godt fast i "krogen" på trædepladen.
Rotter er mere forsigtige. Hos datter og svigersøn satte jeg fælder sidste år, og på netop 4 dagen gik der rotter i 3 fælder. Jeg går ud fra at de så har set at det ikke er farlig.
Her satte jeg mursten rundt om fælder, igen så de ikke har adgang hen over fjeder og på den måde få den tilfældig udløst.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ha, det virker, tak for gode svar. Jeg testede rosiner først, og to mus røg i fælder i nat. Og rosiner er nemme at "sætte fast". Begge røg i fælder der bare lukker dem inde. Den ene var død af en nat i kulden, mærkeligt, den anden måtte jeg drukne.
Bedst: Nu kan jeg spise Nutellaen ;-)

Tak!
No Quarter skrev den 26-10-2024 09:17:36

..den anden måtte jeg drukne.
Man drukner ikke dyr. 

Annonce
Hvad foreslår du så??

Tak!
No Quarter skrev den 26-10-2024 16:25:32

Hvad foreslår du så??

Luk musen ud i en spand/tønde og skyd den eller slå den ihjel med en hammer/kæp etc.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis