Musefælder

Musefældetrådene herinde er år gamle, så prøver lige igen. Jeg har købt gård for 2 år siden, og har lidt mus rendende. De er dog oftest smartere end mig, for de spiser osten uden fælden klapper. Jeg har 4-5 forskellige slags fælder, og 3 ud af 4 gange er maden væk og musen også

Så, hvad er en god musefælde i dag med en bedre succesrate? Og bruger I ost, eller som jeg lige læste Nutella eller rosiner?

Tak!
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Han hedder Olsen og er 3 år gammel.  

Han er sendt på efterårsferie hjemme hos sin mor, hvor de er hårdt ramt af høstmus.

Imponerende effektiv og da han slæber fangsten udenfor også særdeles velkommen.  

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Det var alligevel kattens    

fase
Nogen gange så kravler musen hen overpå fælden når de skal til at spise - men så klapper den ikke musen fast.

Du kan sætte nogle bræddre eller lign på siderne+bagved af fælden - så musen kun kan komme til forfra.
Vi har 2 forskellige fælder af plast. (de gamle med træbund er slet ikke stærke nok i fjederen) Vi har osse prøvet med ost rusiner spegepølse mm. Vi er endt med baconfedt. Det kan de ikke hapse op af fælden.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Plastfælde 

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Mus, især halsbåndsmus som der er rigtig mange af i år (selv har jeg taget omkring 15 på loftet siden høsten og til nu) er rigtig glade for ketchup. 

Et trick - hvis man kan lokalisere musens ind- og udgangshul kan man skrue et par brædder sammen i en vinkel til en tunnel og sætte en "gennemgangssmækfælder" i hver ende - som musene så er tvunget til at kravle igennem - hele herligheden placeres midt for musehullet. Ps. Uden lokkemad, da gennemgangssmækfælder kun skal fungere som "trædefælder" ​
Det med at bruge ost I en musefælde stammer fra tegnefilm..... jeg kan varmt anbefale rosiner, jeg er lige gået All In og har købt en musefælde med en co2 patron i der skyder et spyd/stempel inakken af dyret de bliver tillokkende af af kraftigt duftemiddel i de i fælden. Den er købt op til sommerhuset og sat udenfor den 1. Døgn tog den 3 stk..... den er lidt dyr men hamrende effektiv, og hvad gør man ikke for at slippe af med de kræ.fælden hedder goodnature A24 
Thomas_Mygind skrev den 23-10-2024 08:08:00

Nogen gange så kravler musen hen overpå fælden når de skal til at spise - men så klapper den ikke musen fast.

Du kan sætte nogle bræddre eller lign på siderne+bagved af fælden - så musen kun kan komme til forfra.

Sådan her fanger jeg fx. rotteunger.  https://www.youtube.com/shorts/cq3Yg97FJbE 

Jeg har overvågning af mine fælder med kamera. Jeg har ikke så mange mus, men når kameraet registrer en mus, går den i fælden senest natten efter. Jeg giver dem to muligheder. En fra Biltema, der dræber musen og en Trip-trap fra Silvan, der fanger dem levende. Jeg bruger solsikkekerner og rosiner. Lidt af hver i begge fælder, og lidt solsikkekerner foran fælderne. Kernerne er de meget glade for. Jeg klemmer en rosin op i udløseren på den fra Biltema og et par kerner bagved.

Det er tydeligt at de undersøger Biltema fælderne meget udefra, da der er mange huller hvorfra de kan lugte maden. I Trip-trap går de lige ind. Det er da også den der har givet flest mus.

Jeg tror ikke det er så vigtigt hvad man bruger, blot der ikke er alternativer. Jeg bruger noget der holder godt. Den første mus jeg fik i år, var med en fælde, der have stået med madding siden sidste år.  Kameraet er godt, så får man besked på sin mobil, når der er mus.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis