Hej alle,
Jeg lavede en tidligere tråd om naborøg hvor jeg fik rådet, at skabe positivt tryk i min lejlighed - det ville sikkert fungere godt, hvis jeg ellers kunne gøre det, men jeg er kommet frem til, at det ikke er realistisk.
Jeg kæmper en del med naborøg. Det kommer fra flere sider af - blandt andet etageadskillelsen (som er ét stort tomrum, med noget lerindskud), min nabo til den ene side og jeg gætter på også min nabo til den anden side. Det kommer ikke fra ventilationskanaler.
Min underbo ryger ikke.
Jeg har fuget en hel masse (i hele lejligheden) og fået smidt en masse mørtel efter nogle kæmpe huller ved rørgennemføring og overgangen mellem gulv/loft/væg mod min ene nabo.
Det har lige taget toppen af det i køkkenet, men så heller ikke mere end det.
Røgen kommer også op mellem gulvbrædderne, og det gør fugning ved paneler på min side jo ikke så meget ved. Et lufttæt spærrer og et nyt gulv er ikke lige i budgettet. Heller ikke at få fuget mellem alle brædderne.
Jeg overvejer, om det mon ville kunne hjælpe, hvis jeg fik lov til at fuge mellem gulvpaneler og gulv ved væggen ind mod mig hos mine to naboer. (Jeg har ikke spurgt dem endnu)
Min tanke er, at lige nu bevæger røgen sig ned i etageadskillelsen - så længe den er der, så skal den nok finde op i min lejlighed. Men måske ville det kunne mindske, hvor meget der i det hele taget endte der?
Men samtidig har jeg godt nok fuget og lappet mange steder hos mig selv uden det gjorde en forskel - og så måtte lugte efter igen og igen for at prøve at finde ud af hvor røgen NU kom ind henne og hvad der derfor skulle lukkes. Og den process kan jeg nok ikke få lov at gøre hos dem. Ligesom jeg godt kunne pille ved mine egne køkkenelementer, men ikke ikke skal til at rode med deres for fx at kunne komme hen til et rør.
Og derfor ved jeg ikke om det vil være totalt formålsløst at fuge hos naboen, når jeg alligevel ikke kan gøre det tæt?
Er der nogen, der har nogen, der har nogen erfaringer med ikke kun at tætne hos dem selv, men også en nabo, og har en fornemmelse af om det giver mening i mit tilfælde?
(Det er heller ikke realistisk at flytte fra problemet de næste par år, så håber meget på jeg finder en løsning, jeg har råd til)
Hej alle, Jeg lavede en tidligere tråd om naborøg...
Vis hele indlægget