Lime gulvisolering

Hvad limer man gulvisolering med?

Jeg skal i gang med at udlægge en stak Jackon Super EPS80 gulvisolering på et gammelt men plan betongulv. Jeg starter ud med en omgang dampspærre, og så isoleringen oven på. Og dernæst kommer så enten OSB plader eller gulv spånplader.
Og så sluttes der af med noget vinyl/linoleum.

Men hvad limes gulvisolering med ?
Jeg går stærkt ud fra at de skal limes sammen på alle kanter, samt mellem isolering og væg?
Men intet mellem dampspærre underneden eller gulv pladerne oven på?

Mvh. Frank Østergaard
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er da ikke normalt at lime det , er det lagt rigtigt kan det ikke gå nogen steder
glem den dampspære , den laver kun større skade , det blev brugt meget i 70 byggeri , og for mange med katastrofale konsekvenser
Isoleringen lægges blot sammen. Det er en fordel at have flere lag så de kan lægges i forbandt. På den måde er der ikke samlinger der ligger over hinanden.
Hvis sokkel er ujævn eller der er rør som skal gemmes i isolering kan man med fordel bruge lidt byggeskum. Det skal så saves jævnt af efterfølgende så gulvspånplader ligger plant på isolering

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Men super eps er for blødt til at fungere i den konstruktion. 

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Okay ingen dampspærre så. 
Under betonen (cirka 100mm tyk) er der bare sand, så jeg tog dampspærre som en selvfølge. 
Det er en garage hvor jeg har inddraget noget af pladsen til at isoleret hobbyrum.

Jeg har kun plads til 100mm isolering, så det bliver desværre kun til et enkelt lag.
Men god ide med byggeskum. Der er ujævnheder ved den ene sokkel, og desuden så er rummet lige en snas breddere end hvad hele stykker isolering dækker. Så kan byggeskummet jo fint fylde ud der.

Super EPS dur ikke? Hmmm så må jeg returnere det. Det er da heldigvis heller ikke umuligt.
Hvad bør jeg bruge i stedet ?

Mvh. Frank Østergaard
Til betonfrit terrændæk, anbefales s250..

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Jeg har lavet 1/2 delen af mit køkkenalrum på samme måde med S150 i trykstyrke. Det er i 300 mm tykkelse.
Der står køkken elementer på med opvasker, køleskab og alt andet "skrammel" Det har ikke givet sig det mindste. 
Der er gulvvarme i og linoleum øverst. 
Jeg ved ikke med hobbyrum, men jeg ville nok bruge de S80 når det kun er 100 mm tyk.  

Jeg vil lige pointere at gulvet ikke vil blive udsat for vanvittigt tryk.
Der vil blive sat hylder op som har godt fat i væggene.
Og en bordplade med mulighed for at blive klappet op.
Så der vil ikke være belastning fra en filebænk eller reoler. Jeg er nok det der udøver det største tryk  

Mvh. Frank Østergaard
Ingen problemer med de S 80. Og skulle du mærke en smule fjedring så er det godt for benene at de ikke står på noget hårdt.  
Jeg husker ikke at der i starten af tråden var nævnt noget om skur/værksted

Nej det har du helt ret i. Det nævnte jeg ikke noget om. Men under alle omstændigheder så er s250 stort set umuligt at skaffe når det kun drejer sig om så lidt som jeg skal bruge. Det er typisk mindst 5 pakker.

Mvh. Frank Østergaard
Ja det var også min erfaring da jeg skulle lave køkken. Så det endte nævnt længere oppe med S 150

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis