Lime gulvisolering

Hvad limer man gulvisolering med?

Jeg skal i gang med at udlægge en stak Jackon Super EPS80 gulvisolering på et gammelt men plan betongulv. Jeg starter ud med en omgang dampspærre, og så isoleringen oven på. Og dernæst kommer så enten OSB plader eller gulv spånplader.
Og så sluttes der af med noget vinyl/linoleum.

Men hvad limes gulvisolering med ?
Jeg går stærkt ud fra at de skal limes sammen på alle kanter, samt mellem isolering og væg?
Men intet mellem dampspærre underneden eller gulv pladerne oven på?

Mvh. Frank Østergaard
Hvad limer man gulvisolering med? Jeg skal i gang... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor fandt du s150 uden at skulle købe en stak ?
Jeg må nok erkende at jeg havde regnet med at det var nemmere at ligge det gulv.

Mvh. Frank Østergaard
Jeg tror det var i Bygma Herning, men det er 6 år siden og der skulle nogen pakker. 
Det var noget de havde liggende. Men brug bare de S80

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Billigfundament ser ud til at have det - dog vil de også lige have 1000 kr i forsendelse
https://billigfundament.dk/jackopor-eps-250/
Jeg tog fat i min lokale 10-4. De kan godt bestille en pakke s250 til mig. Så det er bestilt. Ikke ret meget dyrere end s80.
Det er dog 100mm så der bliver kun 1 lag isolering. Så må jeg sikre mig at de ligger helt tæt sammen. 

Jeg vil dog gerne lige spørge ind til den dampspærre. 
Hvad er begrundelsen for at droppe den? Som jeg forstår så er det noget af det vigtigste i en konstruktion med isolering. Eller gælder det kun væggen og loft?

Mvh. Frank Østergaard
Frank Østergaard skrev den 22-10-2024 17:47:48

Jeg tog fat i min lokale 10-4. De kan godt bestille en pakke s250 til mig. Så det er bestilt. Ikke ret meget dyrere end s80.
Det er dog 100mm så der bliver kun 1 lag isolering. Så må jeg sikre mig at de ligger helt tæt sammen. 

Jeg vil dog gerne lige spørge ind til den dampspærre. 
Hvad er begrundelsen for at droppe den? Som jeg forstår så er det noget af det vigtigste i en konstruktion med isolering. Eller gælder det kun væggen og loft?

vægge og loft er gode nok , men skal være mod den varme side

i gulvet som du ville lave , vil den virke modsat og holde på alt fugt , derimod skal der være hvis du vil have trægulv , men den skal ligge helt øverst under bræderne
lige her hvor du vil have vinyl skal den udelades , da vinylen r vandtæt
Tak for et par gode svar. Jeg tror der er styr på hvad der skal ske når det nye isolering ankommer.
Det skulle være rimelig lige til lader det til  

Mvh. Frank Østergaard
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis