johnm skrev den 24-10-2024 21:02:31
Som skrevet brug en unbraconøgle
Den ballofix uden håndtag kan ikke drejes med en unbraco da gevinde virker til at være i stykker derinde. Kan mærke at den passer (den rigtige støttelse unbraco) , men når man drejer kan mærke den slipper og kører rundt derinde uden at have have fat. Har forsøgt at gå op og ned i størrelse men hjælper ikke, det er den rigtige størrelse unbraco jeg har forsøgt med
jenshøj skrev den 24-10-2024 21:02:40
Hvis det sorte håndtag er gået løs, har nu nok ikke fået lukket for vandet. Ballofix er noget skrammel, som let sætter sig fast, og hvis man så tager kraftigt fat i det sorte håndtag, så går det i stykker og kører bare rundt unden at lukke ventilen.
Du skal pille det sorte håndtag af, og lukke med en svensknøgle direkte på metallet. Se denne tråd: https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/227902/s/ballofix-uden-haandtag
Den anden balofix er en anden type, som lukker du med en umbrakonøgle eller en stor skruetrækker.
Jeg synes faktisk at kunne mærke den tager fat og lukker. Føler mig rimelig sikker på at den virker og nu er lukket. Det sorte håndtag kan jeg få af og det er sådan set en unbraco på den anden side. Det kunne godt være 30+ år gammelt, har der værer sådan et system hvor den sorte var en “nøgle” til at bruge på begge rør?
Mit problem nu er at det nok er i stykker det gevind, så får den næppe lukket af på røret der med mindre der findes et smart trick når nu gevind er i stykker.
Det er korrekt. Der skal nyt gulv på og elementer var sat ovenpå gamle fliser. Så det ville være noget rod at lade det stå.
Bordpladen skal nok ikke genbruges, den har fået en del vand gennem tiden oppe ved vasken kan man se.
Jeg vil bare gerne være sikker på at der ikke er vand i rørene før jeg går videre
Problemet er bare at kærv i ballofix virker helt ødelagt (ikke noget jeg har nået at forårsage...)