Manglende faskine

Har netop købt hus hvor der i BBR står at der er seperatkoakeret og at regn- og overfladevand løber direkte ned i faskine. Vand er nu begyndt at komme op på fliserne - så jeg undersøgte derfor alle 5 tagnedløb og det viser sig at regnvandet løber direkte ned i jorden. Der er ingen faskiser eller sandfangsbrønde. Mit spørgsmål er om sælger af huset er ansvarlig herfor ?? - og i givet fald hvad skal jeg gøre ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Har netop købt hus hvor der i BBR står at der er... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ikke haft en advokat til at hjælpe dig med købet ? Måske han kan hjælpe dig.

@Tannermannen ved det måske

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Den retsag koster mere en at leje en minigraver, køb lidt rør og kasetter og du kan lave det sev.
Jeg ville indhente et tilbud på etablering af det der mangler og skrive til mægler/sælger. Har du en retshjælpsforsikring der kan dække? For ellers er jeg enig i at det hurtigt bliver billigere at etablere faskinen selv. Da jeg stoppede tog jeg 5tkr i timen og selvom du kan finde en billigere så løber det ret hurtigt op. Så tænk dig om inden du sætter noget i værk.
Tak endnu en gang for dine gode råd.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
På et LDS forum er det helt utroligt lidt jeg kan bidrage med. Så happy for at jeg kan give bare en lille smule igen (:
Som mægler vil jeg mene at din eneste chance er for at gå efter sælger, men det kræver også at sælger ejede ejendommen tilbage i 1977 da kravet blev stillet fra kommunen eller i kan påvise ​sælger har været videnende og bekendt med forholdet. F.eks. hvis det er ​et tilbagevendende problem, evt. naboer kan oplyse det er sket hver år ​osv er sagen god. ​

Mægleren har intet ansvar her, idet denne ikke har en jordisk chance for at undersøge det, ej omfattet af undersøgelsespligten, vel egentlig også er fair nok. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis