Teknik til tagklatring

I efterårsferien vil vi gå i gang med taget. Det er første skridt i vores renovering. Først af med stråtaget og så 1) udretning af spær og 2) på med undertag. 

Undertaget bliver rupløjede brædder med Icopal selvklæbende tagpap. Nu til spørgsmålet. Taget er jo højere end hvad vi kan nå fra stilladset når vi sætter henholdsvis de rupløjede brædder og tagpap op. Så hvad er teknikken her. At sætte lægter på mens vi bevæger os opad og så fjerne dem igen når de er overflødige eller tagstigen? Jeg ser umiddelbart fordele og ulemper ved begge dele. Hvad siger I? Hvad gør en prof (:
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du starter nedefra med tagbrædderne, så du kan gå på det der er lagt.

Hvis i skal oprette spær kan det være nødvendigt at skrue lægter på til at gå på. En tagstige vil være i vejen når der skal rettes op med snore.

Selvbygger med stort S. 
Ok jeg synes umiddelbart det virker lidt stejlt bare at gå på brædderne men det kan være jeg ser anderledes på det når de bliver lagt. 

Der skal ståltag på og vores tømrer som bistår os med råd har sagt at vi skal oprette spærene med snor som du skriver. I min naivitet troede jeg nok at vi kunne klare den del fra selve loftrummet, altså uden at lægge lægter. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis