Nytilkoblet purmo radiator cirkulerer ikke det varme vand

Hej ☺️ alle gode råd er værdsat ☺️

Vi bor i er gammelt utæt hus med fastbrændselsfyr - et par år endnu før vi river det ned.

I forsøget på at varme stuen bedre op, har vi fået en brugt, men fin i stand purmo c11 50x1200 radiator sat op.

Problemet er varmen cirkulere ikke rundt i radiatoren. Varmen kommer hen til den når jeg lufter den ud, men når jeg lukker ventilen og venter lidt forsvinder varmen altså igen.

Der lader ikke til at være luft andre steder i systemet, der er fyldt vand på så trykket er der hvor den altid har været på anlægget.

Hvad er det vi kan have overset?
Radiatoren er sat op af et familiemedlem som er nyudlært vvs’er. Så alt rørføring burde være efter bogen.

Vh Emma 
Hej ☺️ alle gode råd er værdsat ☺️ Vi bor i er... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Søren O skrev den 15-10-2024 23:03:21

Du skriver at rørene er ført op over havedøren. Er der så ikke monteret udluftningsskruer på det højeste sted?

Hey Søren 

Det lader ikke til der sidder nogen som helst udluftning på de rør der løber over havedøren 🙏🏻
Thomas_Mygind skrev den 15-10-2024 21:46:03

Ligner en typisk vvs-fejl hvor der er luft i den ene af de lange lodrette rør.

Prøv at sætte 3 bars tryk systemet og se om det virker. Ellers prøv 1/2 bar og så ud luft så meget som mulig, før du igen sætter 3 bar på. Så virker det nok.

Hey Thomas 

Jeg får vvs’eren til at teste dette af i morgen når han kommer og gør færdig med andre sager 💪 hak for indput
Jeg undrer mig også over den manglende udluftning. Hvor er luftskruen på radiatoren? Når nu VVS'eren kommer igen, så få ham til at sætte et par rørbæringer op, hvor de mangler i bjælkerne. Elinstallationen er vel ikke VVS'erens?

fase
Du må få monteret (automatiske)luftskruer på det højeste punkt. Du kan måske nok få held med at skylle luften ud hvis du bruger vandslange, men næste gang du tapper vand af anlægget har du ret sikkert problemet igen.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis