Undgå kondens under stål tagplader

Hej Allesammen

Jeg er ved at sætte at tag op på vores kolonihavehus, som består af to sammensatte beboelsesvogne. 

Oven på har vi lavet en tagkonstruktion og tagplader af stål som tag. 

Problemet er at efter jeg har lukket endegavlene af på tagkonstruktionen, samler der sig kondens, som drypper ned på tagpappet. 

Nogen hurtige løsninger til dette problem? 🤞🏻

"Loftet" skal ikke isoleres og vi bor her kun i sommerhalvåret. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du har "dummet dig"  når man vælger den billigste løsning så opstår der ofte andre problemer og det er så det, der sker her kondens kan du ikke undgå med de plader. du skulle/burde have valgt plader med an antikondensdug under, og ja de koster lidt mere men det er med til at forhindre kondens som drypper. en anden dyrere og mere besværlig løsning er at der skal laves et rigtigt under tag, men det kræver at tagpladerne skal helt af.....så reeelt set du har valget mellem at leve med kondens der drypper eller købe nye tagplader.
Jeg havde et lignende problem, dog på en lukket terrasse med enkeltlag plasttag (er skiftet til termo nu)

Jeg skruede nogle klare sinus plader op under lægterne, og fik dem helt tæt ind mod spærene, det løste problemet fuldstændig, havde egentlig regnet med der ville komme lidt der løb ned af spærene men det kom der ikke, der kom faktisk stort set ingen kondendryp på sinuspladerne, da det jo var stillestående luft mellem de to lag.

Ved at bruge "bølge" plader sikre du dig at evt kondens kan løbe frit ned..

Jeg brugte sådanne plader her, måler 90 cm i bredden.. Link
De her ville også kunne bruges især hvis du har 83 cm, eller mindre  mellem dine spær.Link

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak for begge svar. Altid en stor hjælp!

Jeg tror jeg prøver med pladerne under spær 👌🏼
Jeg har en kammerat som her flere sådanne tage. Skur, brænde hugge rum og Garage til havetraktorer. 
Han sætter gulv filt tæppe op under, og det isolerer til strækkelig til at der stort set ikke drypper. Men rets af gulvtæppe er lige så godt.
Så kan du komme til det så skyd det op under lægterne. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis