Malet rør med spraymaling giver løbere - kan jeg fikse det?

Jeg har netop malet et galvaniseret vandrør med Hammerite Smooth ( https://www.bauhaus.dk/hammerite-metalmaling-glateffekt-spray-hvid-400-ml )

Jeg har hængt røret op lodret i et stykke ståltråd og spraymalet det 3 gange med 15min mellemrum "vådt i vådt".

Som det ses på billederne herunder er der kommet en del grimme løbere...

Så hvad gør jeg nu?

Jeg kan enten vælge at leve med det, omend jeg synes det er lidt grimt.

Eller jeg kan prøve at gøre noget ved det.

Kan jeg fx slibe løberne væk med sandpapir korn 220 eller deromkring og så male det een gang mere - mere forsigtigt?

Findes der et trick til at male uden at få løbere?
Jeg synes jeg gjorde det som stod på anvisningen på dåsen... Men det er meget sjældent jeg maler med spray.

Jeg har netop malet et galvaniseret vandrør med... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, du kan også fjerne malingen med sandpapir.

fase
Måske tager jeg fejl, men jeg tror du har for meget fart på(masser af maling i en fart, vinkelsliber med stålbørste) til opgaven.
Ting tager tid, og som det engang blev sagt til mig(af min far🤣), ingen kan se hvor lang tid det tog, men resultatet er tydeligt for enhver.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 04-10-2024 23:04:40

Måske tager jeg fejl, men jeg tror du har for meget fart på(masser af maling i en fart, vinkelsliber med stålbørste) til opgaven.
Ting tager tid, og som det engang blev sagt til mig(af min far🤣), ingen kan se hvor lang tid det tog, men resultatet er tydeligt for enhver.

Jeg tror ikke du tager fejl. Jeg er mega utålmodig :-)

Nu har jeg taget malingen af med sandpapir og har pudset først med korn 60, så korn 120 og så korn 220.
I dag har jeg så malet 6 lag (tror jeg) med 15 min mellemrum. Meget tyndt og spray på 30cm afstand. Jeg tror det bliver flot. Nu må den hænge til i morgen, hvor den forhåbentligt er berøringstør....

Mange tak til alle jer der hjalp til her i tråden 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også