Plannja Trend 475 på tagbrædder

Jeg skal til at lave nyt tag og overvejer en løsning med ståltag, Plannja Trend 475 direkte på rugpløjede brædder med Plannja' undertagsdug imellem brædder og plader. En sådan dug skal ifølge producenten kunne optage kondens og lede det til tagrenden.
Jeg er dog usikker på denne løsning. For kan man ikke forestille sig, at denne dug vil være som en stor opfugtet klud det meste af året hvorfor brædderne nedenunder vil være konstant opfugtede?
Det skal siges, at der mellem isolering og brædder vil være rigeligt med ventilation, men det er overgangen fra stålplader til overside brædder der bekymrer mig.

Måske er der nogen erfarne folk herinde der ved mere om emnet end mig, som kan give mig ro på ifht. denne løsning?

På forhånd tak :-)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener ikke en undertagsdug må ligge direkte ​mod underlag.

Hvorfor ikke vælge tagpap og droppe stålpladerne, når du alligevel vil have rupløjede brædder.

Vi prøver igen, i morgen --
Jo, Plannja anbefaler en dug specifikt beregnet til denne opbygning. Ligeledes foreskriver andre fabrikanter en lignende løsning. Jeg har bare ikke som håndværker stødt på det før, så jeg var blot nysgerrig efter at høre andres erfaringer....  

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis