Jeg har en udfordring
Har læst flere af EV Elmand's tråde og jeg håber han eller andre måske kan hjælpe mig?
Jeg har et sommerhus med luft til vand gulvvarme.
Det blev installeret i 2022 og desværre af én der skulle google sig til hvordan han satte Kronoterm systemet op. Det var en del af en entreprise, så vi havde ikke valgt anlæg eller person selv.
Anlægget er super, økonomien i sommerhuset er fantastisk og indeklimaet. Så kommer det store MEN... jeg har aldrig lykkedes med at få varme i badeværelset og det er jo der man helst vil have gulvvarme. Jeg tænker vinter 24/25 kunne være den vinter hvor der var komfort på badeværelset
Jeg har luftet ud, jeg har prøvet det med ventiler og hætten løfter sig til badeværelse delen, der er tryk nok på... så jeg tænker det er LUFT!
Jeg tænker der ingen vej er tilbage med at få blæst luften ud andet end med at sætte haveslangen til. Men hvor gør jeg det? Gør jeg det på de studser der er på selve shunten (helt ude til venstre under udluftningsventil) eller skal jeg skrue kabler af på shunten, hvor jeg ved det pex rør fører til badeværelse?
Ville ønske der var en mere nem måde at gøre det på eller prøve noget andet af før hvor jeg ikke skal afmontere for meget. Også lidt bange for om jeg så kan lave yderligere ulykker og miste varme andre steder.
Håber nogen kan hjælpe. Har vedhæftet billeder og er også irriteret over hvor grimt det er monteret, når det var en prof der gjorde det. Synes ikke det er så nemt tilgængeligt, eller er det bare mig?