Vakuumventil - hvad har jeg gjort galt

Vi har denne skønne anordning på toilettet på første sal (så kan man jo undre sig over, hvorfor man ikke lige har gidet bruge et par meter ekstra til tag).

Der begyndte at lugte fælt på toilettet og jeg kunne konstatere det kom fra faldstammen, hvorfor jeg købte en ny vakuumventil og udskiftede den, men desværre uden held. Lugtgenerne er der stadig.
Hvad har jeg gjort forkert? Den sidder stramt til nede i faldstammen, men det er en gammel faldstamme og jeg kan godt se den er lidt skæv i det, men kan det være det eller hvordan plejer man at gøre? 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For at være sikker på at det er der lugten kommer fra ville jeg lukke helt for det rør. 
Træk en plast pose over det hele og sæt elastik eller tape rundt om røret.
Viser det sig at lugten går væk, så må der lidt silicone rundt kanten for at gøre det tæt. Det er nemmere hvis du ikke presser vacuum ventil så langt ned. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar. Jeg er temmelig sikker på lugten kommer derfra, da jeg stak næsen ned da jeg skiftede den og konstaterede det kom derfra.
Kan det virkelig fikse det ved at jeg sprøjter noget silicone på? 
Silikone er jo mange ting. Du skal trække vacuum ventil lidt op så tuden fra silikone patron kan komme ind, smøre sanitets silikone rundt i kanten og lade det størkne. 
Du skriver jo selv at " det er lidt skæv " 
Hvor er toilet i øvrigt. 

du må endelig ikke bruge silikone , så er du sikker på at ødelægge den
du skal have en pakning i 
gamle støbejernsrør kan der også nemt vøre kommet et lille hul eller revne i , typisk kommer de lige under muffen eller omkring hvor de er støbt til
Hmm nu har jeg hevet den op. Selve ventilen har jo ikke en pakning, men den sorte der som er gummiringen til forskellige størrelse rør, men som vel bør fungere nogenlunde som en pakning?
Er problemet at selv røret/afløbet er skævt og det derfor ikke slutter tæt, og hvad gør man så?
Har smidt ekstra fotos. 
Annonce
ev elmand skrev den 24-09-2024 22:29:38
Hvor er toilet i øvrigt.

Den øverste del er meget ujævn. Jeg ved ikke hvor tydeligt det er. Men jeg ved ikke om det egentlig vil have nogen betydning, hvis det bare slutter tæt nede i røret. Men hvis det også er ujævnt der og man ikke kan bruge silicone som flydende pakning, er det vel svært at finde en gummipakning der så holder helt tæt eller hvad? 
Big Bam Boo skrev den 25-09-2024 15:05:58

Sæt den i og pak omkring den med Sanitetskit

Det var det første jeg forsøgte.men jeg synes det er svært at få det til at sidde ordentligt. 

Der er masser af toiletter der er tætnet med sanitets silikone. Jeg kan ikke forstå hvad det skulle ødelægge. 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis