Vakuumventil - hvad har jeg gjort galt

Vi har denne skønne anordning på toilettet på første sal (så kan man jo undre sig over, hvorfor man ikke lige har gidet bruge et par meter ekstra til tag).

Der begyndte at lugte fælt på toilettet og jeg kunne konstatere det kom fra faldstammen, hvorfor jeg købte en ny vakuumventil og udskiftede den, men desværre uden held. Lugtgenerne er der stadig.
Hvad har jeg gjort forkert? Den sidder stramt til nede i faldstammen, men det er en gammel faldstamme og jeg kan godt se den er lidt skæv i det, men kan det være det eller hvordan plejer man at gøre? 
Vi har denne skønne anordning på toilettet på... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan prøve at montere gummien først og ikke skubbe den helt ned. Så kan du komme til at tætne omkring pakningen med kit.
Derefter sætte ventilen i gummien og så også pakke omkring den.

Bare kald mig BBB 
Pakningen på vakumventilen skal jo pakke tæt mod det indvendige rørstykke på støbejernsrøret som er stærk tæret og derved meget ujævnt.
Hvis det kan slibes rent ind til nogenlunde bart metal vil det nemt kunne holde tæt, men i den tilstand det er nu bliver det mere held end forstand der får det tætnet.
Ellers er vi ude i en ny overgang fra støbejern til pvc. Hvilken der egner sig er en kloakmester bedre til at svare på.

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis