GIPS i kælder

Hej godt folk, 

Tidligere ejer af hus har etableret varmvæg (gipsplade med 43mm EPS isolering) på ydrevægge i størstedelen af min kælder. Står på tilstandsrapport da vi købte og jeg har bandet og svovlet over denne løsning i over 3 år og på ingen måde set frem til at tage hul på denne løsning. 

Det har jeg så gjort, og alt var så fint uden fugt, skimmel eller nogen form for mærkeligheder og er derfor stoppet med nedrivningen af denne løsning. Istedet overvejer jeg at etablere samme varmvæg i resten af kælder.

Spørgsmål, jeg har ca 20 m2 af min kælder som ingen isolering har, og overvejer nu at bryde mit løfte om aldrig at gøre samme løsning som før beskrevet. Kan jeg etablere sammen varmvæg i resten af min kælder?

Hvad siger i? Er det en ok-løsning, fyfy-løsning eller totalt ulovlig-løsninng at sætte varmvæg på ydermure i kælder?

Skal nævnes at kælderen er opvarmet, meget lav fugtighed og ingen fugt eller skimmel fundet nogen steder i kælder. Hus fra 1935 og med omfartsdræn og bygget i meget Ler-holdigt jord. Uden varme på holder kælderen 14 grader om vinter. Der er måske en eller anden form form isolering under fliser, kan dog ikke se uden at bryde op. Gulv er godt 5-8cm lavere i det ene rum.

Jeg ønsker at renovere de sidste 20m2 så billigt og bedst som muligt. 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
billede af varmvægen. Skal nævnes at den er etableret i stål, ikke træ
Det giver en anmærkning i tilstandsrapporten som du allerede har. har selv gipsvæg på stålskelet med Rockwool isolering og oplever ikke problemer efter vi fik omfangsdræn heller.

Der er kun forsikringen og ved vand i kælder hvor gips kan være en udfordring.  Men der ikke noget ulovligt i det, så vidt ​jeg ved.
Ville dog personligt anvende en varmvægsplade i gasbeton, skulle jeg gå igang med renovering.

Men jeg forstår godt prisen.

Vh Mikkel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis