Korrosion på nyt rustfri vandbeholder???

Hej Alle,

Jeg har et spørgsmål til hvordan en varmevandsbeholder som er nyt installeret og 3 uge gammel kan rust på de fleste af svejsninger?

varmevandsbeholder er lavet specielt til opgave af en engelsk fabrikant men svejsning holder ikke???

Fabrikant afrikansk prøver at forstå at det er aggressiv vand eller fejl installation. Men alle rør og fittings er rustfri eller rødgods.

Jeg vil meget gerne høre fra en som har professionelt erfaring med den slags?

På forhånd tak!
Hej Alle, Jeg har et spørgsmål til hvordan en... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ildstaal skrev den 19-09-2024 23:29:
Men det undrer mig ikke at tanken er utæt, det er helt ude og skide med de dårlige svejsninger som virkelig har kogt alle de ædle metaller ud af stålet og det er tydeligt ikke forsøgt fikset med passivering. Alt det rustne og derved porøse stål giver også større anledning til bakterievækst i tanken. Det er virkelig en discount model.

Metroterm overfladebehandler jo deres tanke indvendigt med emalje, for at undgå tæring og mindske grobund for bakterier.

@iIdstaal Mange tak for din professionel vurdering. :) 

Kunne jeg måske få dig til skrive nogen linje som jeg kan inkluder i en e-mail til Newark om hvad du mener er begrundelse for rust i beholderen? Det vil være en kæmpe hjælp hvis det er okay med dig? 

På forhånd tak!

myatix skrev den 20-09-2024 05:24:17

Ildstaal skrev den 19-09-2024 23:29:
Men det undrer mig ikke at tanken er utæt, det er helt ude og skide med de dårlige svejsninger som virkelig har kogt alle de ædle metaller ud af stålet og det er tydeligt ikke forsøgt fikset med passivering. Alt det rustne og derved porøse stål giver også større anledning til bakterievækst i tanken. Det er virkelig en discount model.

Metroterm overfladebehandler jo deres tanke indvendigt med emalje, for at undgå tæring og mindske grobund for bakterier.

@iIdstaal Mange tak for din professionel vurdering. :) 

Kunne jeg måske få dig til skrive nogen linje som jeg kan inkluder i en e-mail til Newark om hvad du mener er begrundelse for rust i beholderen? Det vil være en kæmpe hjælp hvis det er okay med dig? 

På forhånd tak!

Selvfølgelig, men kan du først sige noget om selve utætheden? Er det små dryp eller løber vandet ligefrem i en lind strøm fra tanken? Er vi sikre på at det ikke er en samling udenfor tanken som er utæt eller at det ikke bare er en overtryksventils som drypper når vandet varmes op, hvilket er helt normalt og forventeligt?  

Umiddelbart er det vi ser ikke nogen direkte forklaring på at det er selve tanken som er utæt, på trods af det sjuskede arbejde med svejsningerne, betyder det ikke at tanken absolut skulle gennemtæres 3 uger efter der første gang bliver fyldt vand på. Den kunne teoretisk godt holde tæt i årevis. 

Men derfor synes jeg nu godt at man kunne klage over rust indvendigt i en ny varmtvandsbeholder, hovedsageligt pga. risikoen for øget bakterievækst og nedsat levetid på tanken. 
Men hvis den er utæt efter 3 uger, kan det vel være ligemeget hvorfor, de skal da bare erstatte tanken på garantien?

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Selvfølgelig, men kan du først sige noget om selve utætheden? Er det små dryp eller løber vandet ligefrem i en lind strøm fra tanken? Er vi sikre på at det ikke er en samling udenfor tanken som er utæt eller at det ikke bare er en overtryksventils som drypper når vandet varmes op, hvilket er helt normalt og forventeligt?  
Ja jeg er 99% sikker på at utæthederne kommer fra de svejste samlinger men uden at ødelægge varmtvandsbeholderen kan jeg ikke være 100% sikker. Bare for at tilføje til dette har virksomheden faktisk allerede haft én varmtvandsbeholder returneret på grund af det samme problem. Dette er en udskiftning af varmtvandsbeholder der nu er fejlet for anden gang.

Vand drypper ikke når den varmes op pga vi har et ekspansionsbeholder.

Umiddelbart er det vi ser ikke nogen direkte forklaring på at det er selve tanken som er utæt, på trods af det sjuskede arbejde med svejsningerne, betyder det ikke at tanken absolut skulle gennemtæres 3 uger efter der første gang bliver fyldt vand på. Den kunne teoretisk godt holde tæt i årevis. 
Det er meget sjøvt at den er den anden beholder også har den samme problemer med rust of igen udtæthed after så kort tid. Vi har tjæket vand tryk (2.5 bar), varmetryk (1.5bar) og fittings men det er ikke nogle til komme efter?

Video af beholder​​​

Men derfor synes jeg nu godt at man kunne klage over rust indvendigt i en ny varmtvandsbeholder, hovedsageligt pga. risikoen for øget bakterievækst og nedsat levetid på tanken. 
Men hvis den er utæt efter 3 uger, kan det vel være ligemeget hvorfor, de skal da bare erstatte tanken på garantien?

Newark mener det er vandkvalitet... og vil ikke dæk transport afgift fram og tilbage osv... Vi har nu sporgt om penge tilbage.

Er det en du selv har monteret ?
For hvis det er en vvs'er må han jo stå for at du får en beholder der er i orden.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 20-09-2024 12:54:26

Er det en du selv har monteret ?
For hvis det er en vvs'er må han jo stå for at du får en beholder der er i orden.

Vi har selv købt vandbeholder og varmepump og så har en VVS vende monteret vandbeholder og varmepump osv. 

Annonce
Jeg har lige været ude og kigge på vores varmtvandsbeholder og jeg kan se at rundt om svejsninger, der er hvid pulver. Den vil pulver indeholder meget syre da jeg næsten brændt mine fingre.

Dem man kan tydelig se på ud at sidde og at det er kun svejsninger som bliver en nedbrudt????

Det kan være rester af afsyringen af svejsningerne, man så har glemt at vaske rene..

je_ns skrev den 22-09-2024 11:53:51

Det kan være rester af afsyringen af svejsningerne, man så har glemt at vaske rene..

Nej, det er helt nyt!  Det kommet i aftes… 

Jeg røget med en hvid pulver og det er meget meget syre i den pulver som næsten brændt min finger after få sekunder!

Det er ligesom den kemisk reaktion mellem svejsesvejsningmaterialer og rustfri stål på beholderen???
myatix skrev den 22-09-2024 12:00:05

je_ns skrev den 22-09-2024 11:53:51

Nej, det er helt nyt!  Det kommet i aftes… 

Jeg røget med en hvid pulver og det er meget meget syre i den pulver som næsten brændt min finger after få sekunder!

Det er ligesom den kemisk reaktion mellem svejsesvejsningmaterialer og rustfri stål på beholderen???

Har aldrig set sådan en reaktion i en svejsning..

Men tænker det udmærket kan være den bejse er er brugt til afsyring af svejsningen, der ikke har været vasket af.

Den har været indtørret, måske den er komme på en lidt varm svejsning, nu koger den op pga. fugtigheden i luften, eller hvis det er der der er en utæthed som fugter op.

je_ns skrev den 22-09-2024 12:42:02

Har aldrig set sådan en reaktion i en svejsning..

Men tænker det udmærket kan være den bejse er er brugt til afsyring af svejsningen, der ikke har været vasket af.

Den har været indtørret, måske den er komme på en lidt varm svejsning, nu koger den op pga. fugtigheden i luften, eller hvis det er der der er en utæthed som fugter op.

Det er muligt det ved jeg ikke???

Her er en video af hvordan varmtvandsbeholder siger ude nu i forhold til den video ovenpå som var taget for to dage siden. Som i kan se at det bliver en kæmpe forværring inden for få dage!

Video af vandbeholder udvikling på få dag!

Jeg synes da helt vildt hvor hurtigt det går og jeg kan simpelthen ikke forstå at det kan gå så hurtigt.

Hvad tror i at begrundelser er?

Jeg vil tage fat i Force Technology på mandag og se hvad de siger men jeg vil meget gerne høre hvad i mener.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også