Reparation af flækket ståltrapez tag

Jeg ejer et sommerhus i det svenske.

Da jeg kom op her forleden fandt jeg til min store overraskelse et ret stort hul i taget. Aner ikke hvordan det er kommet. 

Jeg har lagt noget presenning over for nu, mens jeg overvejer om det er noget jeg selv kan fixe.

Min plan er at købe en stålplade der ligner taget mest muligt (jeg tror det bliver umuligt at finde noget identisk), skære den til, lægge et lag tagtættemasse (feks Borup tagtæt), skrue pladen på, glasfilt langs kanter og endnu et lag tagtæt ovenpå.

Hvad synes i om den plan?  
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være en gren eller lignende som er faldet ned på taget. 
Der skal noget op under pladen over skaden og så over pladen under skaden, det er det vigtigste.
 Det kan være tagpap, stykke blik, blyplade  eller formbar aluminium LINK og dertil hørende seal masse
  Pladen til venstre for skaden og inddækning til højre løsnes, og skaden udvides helt ud til kant i venstre side og lidt ind under inddækning til højre. 
Så kan det nye stykke komme ind under samlinger så vandet ikke finder den forkerte vej.
Det behøver ikke at tætnes yderligere, Jeg ville nok fortrække det formbare aluminium. Det må kunne købes i mindre stykker. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis