Isolering af lavloftet baggang

Jeg skal have skiftet loft i min baggang. Loftet består - udover 2cm udvendig isolering og tagpap - af 20cm betonelementer. 
Det er desværre ikke muligt at tilføje mere isolering udvendig.
Fra undersiden af betonblokkene til oversiden af døren er der kun 6,9cm.
Jeg bøvler lidt med skimmelsvamp i hjørnerne, så jeg havde håbet, at jeg kunne få isolering og gipsplader på, men som jeg forstår det, så skal der være 50mm ventilation mellem beton og isolering. Og så er der ikke meget tilbage til isolering.
Kan jeg benytte gips varmvægsplader, når loftet er lavet af beton, eller er der noget andet, jeg kan gøre, så jeg kan forbedre indeklimaet?

Tillægsspørgsmål: Jeg har fjernet det eksisterende listeloft og der var en del skimmelsvamp over loftet. Det ser ud til, at overgangen mellem loftet og udluftningen har været utæt, så der er kommet kold luft ovenpå listeloftet. Jeg har sprøjtet Rodalon på, tørret af med en svamp og sprøjtet Rodalon på endnu engang. Bør jeg få en professionel ud og sikre at det er helt dødt inden jeg lukker det inde igen, eller er der noget, jeg selv kan gøre (udover Rodalon)? 

Vh. Ryan 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er kommet skimmelsvamp på grund af VARM luft nedefra som har dannet kondens på den koldere beton overflade. Så du skal have den plast rist pillet af og lave det tæt op i udluftnings rør. Og så skal dampspærre tætnes imod røret. 
Jeg mener ikke der skal være udluftning på 5 cm i den konstruktion. Hvor skulle den udluftning føres hen. Det kan jo ikke være fra baggang da det er varm luft op imod en kold overflade. Så op med forskalling, fyld det med isolering og afslut med dampspærre.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Fedt, så forsøger jeg mig med en forskalling og 45mm isolering. 
Mange tak for svar.

Vh. Ryan
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også