u-stoppet vask er på mystisk vis stadig stoppet

Jeg har en vask i mit bryggers der opfører sig meget mærkeligt. 
Der står næsten altid vand i vasken og det vi hælder i vasken, vil ikke løbe igennem.
Så er den vel stoppet?... men ak, det er ikke tilfældet. 
Jeg har renset vandlåsen ca. 15 gange over det sidste ½ år, der sidder aldrig noget.
Selve afløbsrøret er heller ikke stoppet for vande løber fint igennem her. Vi har sågar haft en slamsuger ude, men de fandt heller ikke noget problem.
Jeg kan kun komme på, at det har noget at gøre med tilslutningen af vaskemaskinen ( se billede). Ifølge manualen, skal slangen tilsluttes i en min. højde af 40cm og max. 100cm. pt sidder den i 70cm højde og er ikke bøjet.

Nogle der har nogle forslag til hvad problemet er og hvordan det løses?
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der skal laves en udluftning ak kloakken

bredker skrev den 04-09-2024 19:24:40

der skal laves en udluftning ak kloakken
Enig - rotte spærre der er groet fast kan også skabe bøvl.

hvordan laver man en "udluftning af kloakken"? Er det noget man selv kan klare eller bliver jeg nød til at hyre prof?
Mads_Hemmersam skrev den 08-09-2024 19:31:17

hvordan laver man en "udluftning af kloakken"? Er det noget man selv kan klare eller bliver jeg nød til at hyre prof?

nok bedst at få en kloakmester eller vvs til at se på det , kommer meget an på hvordan hele kloaksystemet er lavet hvad der er mulighed for

Hvad sker der når vaskemaskinen pumper vand ud ?

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce
Kan du fjerne vandlåsen og sætte en vandslange direkte i afløbet og lad den løbe uden at det stopper efter et stykke tid?

Bare kald mig BBB 
Der er næppe problemer med vandlåsen. Der er nok en forstoppelse længere nede.

Højden på afløbet, er for vaskemaskinens skyld, det er har ikke noget med forstoppelse at gøre.

Du kan få en fornemmelse af hvor langet ned der det er ved at lade afløbet stå ubenyttet natten over efter alt vand er løbet ud.  Derefter fylder du vand i fra en spand, så du kan se hvor meget der skal i inden det står op i vasken. Hvis der skal mere end 3-4 liter i er problemet efter vandlåsen.

Hvis du prøver tricket med kogende vand, skal der mindst den mængde vand i og 5-10 grydefulde mere. Tag to af dine største gryder og hav gang i dem begge, så rørene ikke køler af inden den næste portion kommer i. Plastikrørene tager ikke skade af 100 grader varmt vand. Men pas på, det kan godt springe op af afløbet som en geyser.
…… derudover ville jeg dreje røret der kommer op gennem bunden ca 30-40 grader med uret. Så får du mere plads i skabet.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
"Kan du fjerne vandlåsen og sætte en vandslange direkte i afløbet og lad den løbe uden at det stopper efter et stykke tid?"
...oh ja...det har jeg prøvet flere gange. Virker fint, men når vandlåsen sættes på igen er problemset der dagen efter igen.
"Hvad sker der når vaskemaskinen pumper vand ud ?"

Der kommer vand op gennem risten i vasken og vandet står ​i ca. 5cm højde alt mellem 1 min og 2 timer.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis