Isolering af tagetage

Jeg skal have isoleret min tagetage, og planen var at der skulle 200mm på (først 150mm, så dampspærre, og så 50mm)

Men kan jeg nøjes med 150mm (100mm,dampspærre,50mm) ?

Problemet er at det vil være betydeligt nemmere at ligge de 100mm fremfor de 150mm, da dette skal bestå af 2 lag (100mm + 50mm). Man kan godt få isolering i 150mm tykkelse, men kun de dyre mærker...

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
Jeg skal have isoleret min tagetage, og planen var... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok, jeg troede det var noget i stil med PL loftdåser, som også fås i 35 mm mod de vanlige 55 mm, hvis nu man har pladsproblemer.

Mvh. Carsten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
En EL dåse der monteres forfra... Altså hvor du borer et hul gennem pladen og monterer dåsen FORFRA og efterfølgende selve kontakten eller afbryderen.

Et alternativ der anvendes i stedet for en indmuringsdåse, ved pladevæge hvor den anden anvendes i forbindelse med massive vægge.

MVH Njord
Hej Lars

Har du overvejet 12,5 mm Fermacell fibergips. Jeg er igang med min 1 sal, og benytter dem. De er meget nemme at håndterer, dog skal man være to mand til at sætte dem på skråvæggene.
Se på http://www.fermacelll.dk
Jeg ser flg. fordele:
Nemme at håndterer op til 1 sal.
Nemme at tilskærer ridse knække etc.
Hvis de limes med fermacell klæbefuge skal samlinger ikke understøttes og ikke spartles (hvis underlaget er lige).
Erstatter to lag gips og er derved billigere.
Der kan ophænges billeder hylder etc. 30 kg med skrue og 50 kg. med plugs det er rart. :lol:

Mvh Anders
Hej Marla

Der er kommet et nyt vidunder isolerings middel på marked herhjemme, og det er KANON GODT.

Det hedder tror jeg nok, ABM Reflektiv isolering DIS 6. Det fylder kun 8 mm. men isolere som 100 mm., og så er det endda med ”indbygget” dampspærre, og prisen er kun kr. 68.- pr, m2

MVH

Murermesteren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Kan ikke finde det rigtige link til siden :oops:
Hej Anders,

Næh....kender ikke produktet....og er i fuld gang med mine spånplader, så det bliver heller ikke i denne omgang (og næste omgang bliver forhåbentlig ikke de næste 30 år).

Men tak for tippet.

Lars

-------------------------
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også