Overfræser jern sidder fast ( Biltema overfræser ) - hjælp

Hej alle

Jeg har en overfærser fra Bil Tema - så ja det er ikke den dyreste maskine, men så meget bruger jeg den heller ikke. Men kan ikke nu ikke få jernet af - det dumme ved maskinen er, at man skal holde en knap inde, som skulle låse møtrikken.  Men når man lægger lidt kræfter i, så hopper den ud af låsemekanismen.

Så er der nogle som har et godt råd ? 
Eller har jeg nu, en overfærser der kun kan fræse én ting ? 
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ikke mulighed for at sætte en nøgle på også, istedet for at bruge den stift der skal trykkes ind, ofte er det en meget tynd gaffelnøgle der skal bruges..

Vi prøver igen, i morgen --
Der var kun et stykke værktøj med, og synes ikke at kunne se hvor man ellers kan bruge et stykke værktøj.
Kan du måske hjælpe med hvad jeg skal kigge efter ? :)
Er det ikke links gevind?
Hej igen - ved faktisk ikke hvad det er.
Er en kende nybegynder uden for de almindelige ting  :P

Prøvede at søge, men på links gevind, men det viste mig bare en masse møtrikker
tænkte det var nemmere med lidt visuelt :)
Så har lige taget 2 billeder - håber det hjælper
Annonce
Hold tappen inde  og drej med uret som du holder fræseren på billed 1
hej igen

Præcis det som jeg prøver på - men den er for stram. Lægger jeg lidt kræfter i, så hopper den ud af den lås som tappen har givet. Mærkeligt ikke ?

Når værktøjet sidder i er det nemt at se hvilke retning du skal dreje konus møtrikken - forestil dig at maskinens omløbsretning vil skrue møtrikken fast når den startes - ergo drejes møtrikken af i retning MED skæret. Tryk låsepalen helt i bund. og spænd en kraftig strip om den - hvis den stadig giver slip er den beskadiget. Fræser jern kan nemt gro fast, så det er god ide altid at afmontere og give klembøs og aksel et pust vd 40.

tag fat i jernet med en tang , pas på skæret ikke beskadiges
så kan du løsne omløberen med et lille slag på gaffelnøglen
Har da prøvet nogle forskellige overfræsere, og de har alle haft ret gevind..
Så drej omløberen mod uret for at løsne..
Måske den tap du bruger til at låse spindelen er blevet rund i enden, prøv at slib den så den får en skarp kant hele vejen rundt..

(Og det ligner ikke du kan bruge en gaffelnøgle til at holde spindelen på den model)

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis