Overfræser jern sidder fast ( Biltema overfræser ) - hjælp

Hej alle

Jeg har en overfærser fra Bil Tema - så ja det er ikke den dyreste maskine, men så meget bruger jeg den heller ikke. Men kan ikke nu ikke få jernet af - det dumme ved maskinen er, at man skal holde en knap inde, som skulle låse møtrikken.  Men når man lægger lidt kræfter i, så hopper den ud af låsemekanismen.

Så er der nogle som har et godt råd ? 
Eller har jeg nu, en overfærser der kun kan fræse én ting ? 
Hej alle Jeg har en overfærser fra Bil Tema - så... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke at det er linksgevind. Det har min ikke og jeg kan ikke se at Biltemas manual nævner noget om omdrejningsretning. Det må man forvente de ​ville gøre hvis det var linksgevind.
Så hvis du drejer den med uret, spænder du den.
Jeg kan se at fræser aksel er helt oppe. Prøv at skubbe den ud så tror jeg der kommer aksel med 2 fræsede flader som man kan holde på med gaffel nøgle. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har en overfræser (billig) som gjorde det samme, jeg afmonterede den del hvor du trykker knappen ind.
Så kan du bruge en gaffelnøgle til at holde akslen med, samtidig med at du kan dreje omløberen, med en anden gaffelnøgle.
Jeg har købt samme overfræser (i dag), og havde samme problem, allerede efter første gang.
Jeg endte med at skrue møtrikken løs, og bruge møtrikken til at brække/skubbe jernet ud.
400kr er alligevel nok for billigt for en overfræser.
Problemet er at 8mm indsatsen/konus holder fast på jernet, selvom møtrikken er løsnet. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis