Kontakter i nyt køkken

Skal ikke lave det selv. Men skal igang med at skifte køkken. Pt er der 2 kontakter med afbryder. Men det er nogle gamle dåse bagved. Så nye dåser skal op. Men sætter med dåser op med afbryder på eller bare udtag der er aktiv hele tiden.  
Skal ikke lave det selv. Men skal igang med at... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og gør dig selv den tjeneste at nu da du skal have nye stikkontakter så få nogle sat op med schukostik i køkkenet...  du kan prøve at kigge på alle dine køkke maskiner og så kan du se at de allesammen har schokustik !!°
Forstår godt jeg ikke kunne finde ud af hvor el til køkken kom fra. Samle dåse med 5 stk ledninger :-)   
Det er ret let at finde ud af hvilke rum der dækkes af hvilken sikring.
Sluk for en gruppe, og se hvad der ikke virker  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 01-09-2024 22:53:14

Det er ret let at finde ud af hvilke rum der dækkes af hvilken sikring.
Sluk for en gruppe, og se hvad der ikke virker  

Det er endnu værre. Dette er en gruppe ( 10 amp, som jeg kan se) og det dækker alt lys og kontakter i huset. Dog minus lidt nyt til kælder (vaskemaskine/tørre)  

Hvis der ikke er lavet om på installationen siden den blev lavet, er der kun en lysgruppe og en kraftgruppe. Dog tyder dit billede på, at der er lavet lidt om.

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 02-09-2024 07:31:52

Hvis der ikke er lavet om på installationen siden den blev lavet, er der kun en lysgruppe og en kraftgruppe. Dog tyder dit billede på, at der er lavet lidt om.

Tror der er lavet meget om. Frygter lidt eletrikkeren skriger når han ser det :-) 

Elektriker skriger ikke eller noget i den retning. For ham/hende er det helt normalt. Der er slet ingen grund til at du finder ud af sammenhængen i installationen i detaljer. 
Men måske rømmer du dig lidt når du får regningen 

Til  ev elmand/Erik...  
Ved det, men det frusterer mig jeg ikke kan gennemskue det. Og el holde jeg mig bare langt væk fra selv. 

Der er ingen der helt kan gennemskue alle detaljer, da hver hus er forskellig fra andre. Men elektrikere er uddannet og har erfaring i at gennemskue det som er nødvendigt. 
Det er lidt ligesom i trafikken. Du ser det som har betydning for din videre kørsel. Om manden på fortov hedder Jansen eller Hansen, eller om han skal dreje ved næste gadehjørne, har du ingen nytte af at vide i den situation. 

Hader nok fagfolk bare kommer og ødelægger ens værste mareridt og onde drømme med at sige. Det ser ikke slemt ud. Der er mindre end 1 dags arbejdet med klargøringen det samt en ½ dag mere når det nye køkken er oppe :-)   

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis