Fjerne betonslam belægningsten

Der er kommet hvide/gråt slør på nogle af vores mørke fliser efter skæring af andre fliser (som blev behørigt vandet imens og skyllet af bagefter).

Kan jeg fjerne det på en enkel måde uden at beskadige fliserne (beton)? Evt ved at:

- væde dem godt og grundigt (evt i regnvejr)
- vaske / pensle dem med en mild blanding saltpetersyre (1/20 blanding med vand). Lade side i 5 min og feje med en stiv kost og rigeligt smø… vand, naturligvis.

Jeg ville teste dette det mindst synlige sted først, men også sikre mig at jeg ikke smadrer nogle tilskårne, voldsomt tunge betonsten. 
Der er kommet hvide/gråt slør på nogle af vores... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
larsen56 skrev den 26-08-2024 20:41:23

S. Fabrin skrev den 26-08-2024 20:16:59

Patio cleaneren er ikke det samme som højtryksrenser.

Ordkløver, fik du det bedre, det er i samme boldgade.

Det er ikke for at være ordkløver, men jeg mener der er forskel på en stråle på f.eks. 50 Bar fra en højtryksrenser og samme højtryksrenser monteret med en patiocleaner.

fase
Update: patio cleaner fjernede det meste. Der er dog fortsat et par steder hvor det ligner kantsikringsbeton der er spildt på flisekanten. Det vil jeg prøve at skrabe væk med en spartel uden at ridse flisen for meget. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også