Nyt tag og isolering på anneks

Vi har et ældre anneks ved sommerhuset som jeg godt kunne tænke mig at få nyt tag på så det matcher sommerhuset og carport/skur. Der er tagpap på.
Er det en forholdsvis simpel opgave at fjerne eksisterende tag, smide plader på og så tagpap eller er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på. Tænker at skifte isolering i taget nu hvor jeg er i gang, men hvordan med ventilation i sådan en konstruktion?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved du hvordan taget præcist er opbygget? Et gæt vil være undertag i banevarer, afstandslister, taglægter og tagsten. Alt det nedbrydes. Så montere du krydsfinér eller brædder direkte på spærene, som du kan brænde pap på.

Ift. ventilation, så skal der ved et fast undertag være en 45 mm luftspalte mellem krydsfinér/brædder og isoleringen. Hvis du vil øge mængden af isolering, så kan du påfore med nye spær ind på siden af de eksisterende spær.

Der skal være ventilationsåbning i tagfod på 30 mm med snefangsrør. I kip laves en ventilationsåbning på 20 mm, og der kan så monteres et profil som det her over: https://www.bygmax.dk/jual-rygningsudluftning-0-6-mm-aluzink-1-mtr.html

Du skal nok lave nogle tilpasninger ift. tagrende og vindskeder, men det kan jeg ikke lige gennemskue ud fra billedet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis