Tilstandsrapport - opfugtning

Hej, 

Efter mange år at finde råd herinde har jeg nu også selv et lille spørgsmål i forbindelse med boligkøb. Har fundet et super fint hus hvor det meste er i orden. Dog 1 punkt på den her tilstandsrapport der gør mig lidt urolig. 
Nemlig
"Der kan konstateres opfugtning af væg mod badeværelse"

Dette står med rød og er i entreen. Jeg kunne ikke se noget derude. Det drejer sig om cirka 1,5 meter væg (den som går ud mod entreen) 

Mit spørgsmål er om det her er et "red flag" og kan dette laves ved evt. At fjerne fliser på badeværelset, tørre væggen af og få lagt fliser igen med membran? Eller tænker i at man skifter den del af væggen hvori der skulle være fugt?

Håber på lidt hjælp :) tak

Tak på forhånd!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  
Måske det skyldes et utæt vandrør?
Eller er der bruser på den væg, ​kunne det være manglende fugtsikring bag fliserne.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak :-) Der er bruseniche på den anden side så tænker også der mangler fugtsikring/membran. 
Men rækker det at fjerne fliser og sætte fugtsikring for derefter at opsætte fliser igen eller er der et større behov for at skifte den del af væggen der er fugtskadet?

Tak på forhånd!
Når årsagen til opfugtningen fjernes og væggen er tør, kan der sættes fliser op igen. Det er ikke nødvendigt at fjerne noget af væggen, der sikkert er af gasbeton.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis