Sænket loft med spots i badeværelse

Hej,

Er begyndt renovering af vores badeværelse og vil gerne sætte spots op og har fundet spots med 28mm indbygningshøjde.

Vores nuværende loft i badeværelset er malet/pudset som andre steder i huset. Der er 2,45m til loftet.

Er det lovligt at bygge en ramme på 25mm og sætte fibergips op på 10mm, så loftet sænket  35mm, så der er 8mm luft mellem spots og det nuværende loft?

Eller er der et bedre alternativ, når jeg ønsker at loftet sænket så lidt så muligt?
Hej, Er begyndt renovering af vores badeværelse... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det giver god mening ved den ene væg, hvor der er en muret skorsten man kan skrue den fast i, men dog kun i 70cm ud af de135cm. Kan det holde? Evt. Må den støtte på den ene væg hvor jeg ikke kan skrue den fast til væggen.

Udfordring er nok den ene væg, hvor der bare er isolering og ingen muret væg. Her må jeg vel ligge en ny bjælke op som støtter på de 2 andre vægge? Hvilke dimensioner skal den have?

Det du skriver om ovenlysvinduet giver mening, da jeg antager at det samtidig skrues fast til de gennemgående brædder.

Det er sikkert nok bare at lægge en lægte op, som alle forskallings ender er fastgjort i. Denne kan godt gå ind over murene i begge sider. 
Der hvor du er over muren kan du også sætte et par lodrette stykker imellem gulv på 1. sal og muren. De kan så holde lægten på plads. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Væggen stopper ved brædderne fra det pudset loft hvorefter der er isolering.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også