Vandforbrug når vi ikke er hjemme

Hej. Jeg har registreret når vi ikke er hjemme at vandmåler bruger 1 liter vand på en uge. Min vandmåler har en alarm der skulle gå igang hvis vandet løber kontinuerligt i 24 timer, og der er ingen alarm på vandmåleren der er gået igang, men alligevel når jeg checker hvis vi har været ude at rejse er der et forbrug på ca 1 liter på 1 uge. det er ikke meget men undrer mig bare. Kan det være varmtvandsbeholder der har en ventil der lukker lidt ud? har prøvet at slukke beholder, mender er stadig ca 1 liter forbrug pr uge.
umiddelbart er alle mine vandrør i trækrør og i mit bryggers hvor alle vandrør kommer ud er de lavere end alle vandhaner, så tænker hvis det var en utæthed bag en af væggene i indbygnings armaturer, så ville røret bliver langsomt fyldt med vand og dette vand ville løbe ud i bryggerset, men der er helt tørt. kan det være varmtvands beholderen og hvordan kan jeg finde ud af om det er den når den har været slukket men stadig er der vandforbrug?
Hej. Jeg har registreret når vi ikke er hjemme at... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Flere nævner målertolerance som mulig årsag. Det holder iflg mig ikke. Tolerancen er jo på forbruget. Hvis tolerancen var ekstreme 2 % ville et indikeret forbrug på 100l reelt være 98 - 102l.
Men et forbrug på ingenting vil ikke få en ok måler til at registrere noget i størrelsesordenen 1 l.
Er måleren elektronisk kan den være defekt.
Er måleren mekanisk flytter den sig ikke uden gennemstrømning.
Som andre skriver, få lukket så tæt ved måleren som muligt og check så målingen.
Tap 10 faktuelle l i en spand ret præcist på kortest mulig tid, og se så hvad måler indikerer. Så ved dunoget om målerens nøjagtighed.
MEN, når alt det er sagt, så ville jeg blot holde øje med forbruget for at opdage hvis en eventuel mindre lækage pludselig vokser til en uacceptabel størrelse.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Kunne det være sikkerhedsventilen på varmtvandsbeholderen, der lukker lidt vand ud, når den varmer vand op? Den svinger vel altid lidt i temperatur, selv om der intet forbrug er
hej JohnLarsen. Jeg har haft sluttet for vandet der hvor det kommer ind i huset, og så var der ikke noget forbrug på 1 liter om ugen. det er kun når vandet er på, dvs tror ikke det er defekt måler. på den anden side tror jeg heller ikke det er nogen udsivning der sker, da måleren ellers ville komme med en alarm hvis der løber vand igennem i 24 timer uden stop, så det kan vel næppe være en svag udsivning på 1 liter om ugen da måler alarmen må formodes at gå igang så? 
Hej handyarbejde.
Jeg tænker der er et minimum for at alarmen aktiveres. Den aktiveres garanteret ikke af en nanoliter i timen, og den aktiveres garanteret af en liter i timen. Hvad siger spec på alarmen?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis