Fliser ved hoveddør

Hej 
Har ved vores hoveddør de her fliser som er begyndt at gå pænt meget af.. både mindre hjørner og en hel flise som ikke sidder fast mere... 

Der er ikke overdækket, har tidligere ejer måske lagt fliser eller klæb på som ikke tåler vind og vejr? 

Hvorom alting er: 

Er det svært at fikse? 
Bør vel pille alt af og lave det forfra, det er jo ikke til at reparere på lige umiddelbart ? 

På en skala fra 1 til 10, hvor 1 er komplet uduelig og 10 er verdens bedste gør-det-selv-mand, så ligger jeg nok på en solid 3'er... jeg ​ved ikke helt om jeg skal kaste mig ud i sådan en ​omgang her, det skal jo også være pænt.. 

Bør jeg bare få nogen til det ​eller e det verdens nemmeste ting lige at fikse ? 

Hej  Har ved vores hoveddør de her fliser som er... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo tak. 

​Hvad gør sådan en glad amatør som mig der vil give det ​et skud i forhold til at skære fliser?.. ​Som det fremgår af billedet jeg oprindelig lagde op, så er der ​fx også ​lagt fliser der er skåret ud omkring hjørnet på muren. ​

Fair nok du synes det er fjollede spørgsmål, men undrer mig du gider bruge tid på det der så.

​Du misforstår ​også spørgsmålet. Nu handlede det ​ikke om hvorvidt det skulle skæres med min ostehøvl eller sønnens ​børnesaks, men om der er nogen vej udenom at anskaffe sig en fliseskærer. Føles ​så fjollet at alle går ​og køber billige kina maskiner til hobby brug…

Lille vinkelsliber med en hårdmetalklinge kan også skære fliser (og skære fuger op).

Søren O
Annonce
Som Søren O. rigtigt skriver så kan du også bruge vinkelsliber, og alt det info incl video af processen tilgængeligt ud fra de søgninger du har fået links til - så hvad helt præcist er det du synes du mangler som der ikke allerede er svaret på i tråden?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ellers køb en billig elektrisk våd-fliseskærer - koster under 500 kr. 
Køb evt. brugt og sælg igen brugt bagefter.
En Fliseskærer er nem at bruge og man lærer det hurtigt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis