Jeg fik en fin lampe tilbudt og tænke hep hvor skønt, det er med dæmpning. Sådan en har jeg ikke haft længe. Kom hjem og konstaterede den manglede øverste R7s halogen pære , fik den skaffet, nu mangler den kun beskyttelses glasset men det er mindre vigtigt i denne sammenhæng.
Dæmpningen virker overhovedet ikke på den øverste up light. Der er købt en korrekt dæmpbar Osram , lige efter bogen. Dreje knappen virker kun som tændt sluk, ingen dæmpning sker. På den nederste G9 virker det perfekt , læse lampen så at sige, drejeknappen tænder og dæmper/lysner efter hensigten.
Jeg har endda pillet sikringen ud , der er ikke skiltet med hvilken det er på selve lampens bund etiket ej heller noget synligt på selve sikringen, den ser old nordisk og slidt ud men virker. For er den pillet ud , virker hele lampen nul. Så den er stadig ok.
Gad vide hvilken det er hvis den en dag skal erstattes ? Og om den mon har indflydelse på den kaputte dæmpning på up lighten ?
Jeg smider et billede af alle nævnte dele.
Håber nogen måske har erfaring med sådan en fætter lampe og evt kan oplyse mig om den korrekte erstatnings sikring ? MVH