Bør jeg smøre knoppen?

Min bil har anhænger. Når jeg kører med trailer så piver den. Jeg tror måske det er fordi knoppen er lidt rusten. Ikke meget. Bare overfladisk. Burde jeg smøre den med lejefedt eller lign ?

Det er et aftageligt træk. Så det vil være lidt træls at have en fedtet knop i bagagerummet. Men sker der noget ved at lade den være tør?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den der smører godt …

De er smurt fra starten af 
Du kunne jo købe en billig plasthætte til kuglen på dit træk. Så slipper du for griseriet.

Søren O
Søren O skrev den 29-07-2024 17:26:26

Du kunne jo købe en billig plasthætte til kuglen på dit træk. Så slipper du for griseriet.

Søren, jeg kan ikke dy mig, men burde det ikke være nærliggende at købe en plasthætte til at dække den smurte kugle til hænger trækket.

fase
S. Fabrin skrev den 29-07-2024 19:33:09

Søren O skrev den 29-07-2024 17:26:26

Søren, jeg kan ikke dy mig, men burde det ikke være nærliggende at købe en plasthætte til at dække den smurte kugle til hænger trækket.

Øøøøøhhh, er det ikke det Søren foreslår 😇?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Fabrin@
Vi er helt enige.

En tør (og rusten) kugle slider meget mere på trailerens kobling. Kan godt se at en dårlig stelforbindelse til trailerens lys ikke får meget hjælp af en smurt kobling.

Søren O
Annonce
LennartBertelsen skrev den 29-07-2024 17:14:50

Min bil har anhænger. Når jeg kører med trailer så piver den. Jeg tror måske det er fordi knoppen er lidt rusten. Ikke meget. Bare overfladisk. Burde jeg smøre den med lejefedt eller lign ?

Det er et aftageligt træk. Så det vil være lidt træls at have en fedtet knop i bagagerummet. Men sker der noget ved at lade den være tør?

Ja, den piver🤣

Søren O skrev den 29-07-2024 21:46:52
Kan godt se at en dårlig stelforbindelse til trailerens lys ikke får meget hjælp af en smurt kobling.

Øh? Stelforbindelsen er i stikket.

Søren O skrev den 29-07-2024 21:46:52

En tør (og rusten) kugle slider meget mere på trailerens kobling. Kan godt se at en dårlig stelforbindelse til trailerens lys ikke får meget hjælp af en smurt kobling.

En trailer med kobling?

Mange af dem har bremser, men en med kobling, den må ny.

Vi kan godt strides om ord, men det bruger man ikke på denne hjemmeside. 
Når man kobler en trailer på en bil så kalder vi sammenføjningen for en (sammen) kobling. Der er mange andre ord i det danske sprog der har både 2 og 3 betydninger. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
For at komme tilbage til emnet:
Ja, selvfølgelig skal kuglen indfedtes.
Og hvis en plastikhætte sprænger budgettet kan man også trække et kondom på. Fås i forskellige farver (og størrelser).

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis