Komfur - indstilling af ovn?

vi købte fornylig et brugt Senz komfur, som vi i og for sig er tilfredse med. Der er bare ét problem: vi er usikre på, hvordan ovnen skal indstilles. Det skyldes, at komfuret kun har fem indstillingsknapper: en til hver kogeplade og kun en til ovnen, der så anvendes til både indstilling af over- og undervarme mm., og til indstilling af temperatur (se foto). Vi har ikke en manual, og kontakt til kundeservice i Malaysia og Senz-forhandlere i DK har ikke givet resultat. 
Er der nogen i forummet, der ved, hvordan man styrer sådan en enkelt drejeknap med flere funktioner?
Ovnen bliver umiddelbart væsentlig varmere, end man forventer ud fra den temp, der står på knappen, men det kan jo skyldes, at vi ikke ved, hvordan man indstiller den?

kgram
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du lige skrev et model nummer, så kunne det være at nogle andre var lidt mere heldige med brug af Google.

Kan du  trække i drejeknappen?
Nej, der kan hverken trækkes eller trykkes, kun drejes. Model: se foto. 

kgram
Mit sidste gæt.
Du drejer først mod uret indtil du står på den funktion du ønsker, så drejer du med uret, indtil du har den ønskede temperatur.
Tak for forslaget. Drejeknappen kan kun drejes med uret, dvs. forbi temperaturerne først, så din løsning kan desværre ikke bruges.
Er der virkelig ikke nogen her, der ved hvordan en enkeltknap til ovn kan betjenes?

kgram
Allersidste gæt.
Drej knappen op til den ønskede funktion, og drej den så tilbage til den ønskede temperatur.
Så kan jeg simpelthen ikke finde andre metoder.
Annonce
Det her er da en af de absolut billige modeller.
Men Punkt1 har da mærket i deres portefølje.

En tur til sådan en butik kunne da være hjælpen du har brug for.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Hvis jeg må være med i gættelegen, vil jeg tro at det er helt simpelt. Til almindeligt brug, indstil blot temperaturen. Oven- og undervarme er blot max styrke på ét varmelegeme uden temperaturregulering.
GodeVen skrev den 30-07-2024 22:06:59

Hvis jeg må være med i gættelegen, vil jeg tro at det er helt simpelt. Til almindeligt brug, indstil blot temperaturen. Oven- og undervarme er blot max styrke på ét varmelegeme uden temperaturregulering.

Enig. 0...250 grader som ovn, og ellers "full-power" grill fra oven eller fra neden.

Glem alt om elektronik og smarte funktioner, det er et super-billigt komfur.

Tak for jeres bud - synes jeg har prøvet de forskellige muligheder, men det forvirrer, at ovnen bliver langt varmere, end den temperatur, man indstiller på knappen. Den bliver fx måske 175, når man sætter den på 100, og så videre. Derfor tænkte jeg, at der måtte være noget, jeg havde overset mht indstillingen af drejeknappen. Hvis det var termostaten, der var stået af, går jeg ud fra, at ovnen bare ville køre op på max, uanset hvordan man indstillede temperaturen.

kgram
Brugt = Affald
De forrige blev vel også trætte af det.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis