Led Armatur garage

I vores garage har vi sådan 7 LED armaturer hvor den ene ikke længere virker og nogle begynder at få mørke pletter i sig. De er sat op af tidligere ejer og har ikke kunnet lykkedes mig at opspore de samme nogen steder.

Så er nået til den konklusion at jeg vil have dem udskiftet men kan ikke finde nogle velegnede så håbede på lidt hjælp herinde fra.
Som krav er at ledningen skal komme ind i bunden af armaturet, der skal være plads til ca. 25 cm ledning i armaturet. Det skal være 4000 kelvin eller derover, og skal kunne holde til mange tænd sluk da lyset tændes med sensor og dermed tændes ofte.
Nogen der har gode forslag til et egnet armatur?

Vh Brian 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du helt sikker på, at det er LED armaturer? Du skriver, at nogle er ved at få mørke pletter. Det kunne indikere lysstofrør. Kan du ikke tage dækslet af et af armaturerne, så indholdet kan ses og lige oplyse længden på rørene. Hvis det er armaturer med rør, (LED eller lysstofrør) kan de skiftes uden at skifte armatur.

fase
S. Fabrin skrev den 27-07-2024 22:20:23

Er du helt sikker på, at det er LED armaturer? Du skriver, at nogle er ved at få mørke pletter. Det kunne indikere lysstofrør. Kan du ikke tage dækslet af et af armaturerne, så indholdet kan ses og lige oplyse længden på rørene. Hvis det er armaturer med rør, (LED eller lysstofrør) kan de skiftes uden at skifte armatur.

Det er Led armatur. Har ikke mulighed for at tage et af nu men har haft et af og der sidder så en plade under, fyldt med LED chips og ikke lysstofrør. Så man er nødt til at skifte det hele. 

S. Fabrin skrev den 27-07-2024 22:31:42

Er sådan nogle brugelige
LED armatur

Har kigget på det, men som jeg ser det så skal strømmen føres ind i enden hvilket ikke er så godt. Ved mig kommer den led fra loftet ca. midt på armaturet. 

Nu fremgår det ikke af billedet om der er en mulighed for tilgang af kabel i midten. Prøv at se armaturet på stedet.
Står der ikke noget i armaturet om, hvem der har lavet det?

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 28-07-2024 07:54:41

Nu fremgår det ikke af billedet om der er en mulighed for tilgang af kabel i midten. Prøv at se armaturet på stedet.

Nej gør der ikke, men havde for noget tid siden elektrikere til at udbedre ulovlige installationer fra tidligere ejer, hvor blandt andet tilgangen til disse lamper ikke var monteret korrekt, så det blev lavet, der mente elektrikerne at det var nogle Harald Nyborg armaturer men kan ikke længere finde dem ved Harald Nyborg. 

S. Fabrin skrev den 28-07-2024 07:54:41

Men bygningen er fra 2011 og tænker armaturerne formentligt er det samme. Men som sagt er der begyndt at være lidt problemer med dem og det begynder at virke betydeligt mere mørkt derinde end da vi købte huset. 😀

Prøv at se på dette armatur. Det ligner det armatur på dit billede. Jeg tænker her på at skærmen er forsynet med de samme clips til fastholdelse. Hvis armaturerne er fra 2011 kan de være udgået og erstattet af andre.
Armatur

fase
S. Fabrin skrev den 28-07-2024 10:20:48

Prøv at se på dette armatur. Det ligner det armatur på dit billede. Jeg tænker her på at skærmen er forsynet med de samme clips til fastholdelse. Hvis armaturerne er fra 2011 kan de være udgået og erstattet af andre.
Armatur

Har også kigget på noget i den retning, dette kan sikkert lyde lidt dumt, men jeg synes bare ikke dem med rør er særligt pæne, heller ikke dem med LED rør. Dem jeg har nu synes jeg er fine og giver et meget jævnt pænt lys (eller gjorde de da alle virkede) men kan ikke finde nogle tilsvarende. Har kigget lidt på dem her: https://www.ledpaneler.dk/led-panel-120x30cm-4000k-840-40w-3600lm-flimmerfri.html?source=googlebase&gad_source=1&gbraid=0AAAAACtPWID-FqSac3TgyEvbhTtJxBzoc&gclid=EAIaIQobChMInJa3xtfJhwMVCU1BAh0_8R1dEAQYJSABEgK98PD_BwE

Med ramme, men er i tvivl om der er plads til ledningen under dem.
Ville helst have noget tilsvarende det jeg har nu men kan jeg som sagt ikke finde. Der er skærmen også mat så man ikke kan se ind i selve lampen. Har lige haft en åbnet op og vedhæftet nogle billeder. 
Det udtag man kan se med den sorte ledning fra, går dog til port motor og har intet at gøre med lamperne.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis