Sternbrædt hvor højt?

Vores hus har Sternbrædder der er helt op mod huset, jeg er ved at lave så der kommer et lille udhæng på Ca 20 cm så vi har et sted at montere noget lys... (har afmonteret de gamle Stern og bygget et "udhæng")

Vores hus er med flad tag med hældning og jeg får en professionel til at brænde pap på men lige nu er spørgsmålet.

Hvor langt skal Sternbrædt optimalt stikke op over det tagplade jeg har monteret.

Stern bliver almindelig over og under Stern med en kapsel på toppen, det monterer tagpap manden også men hvor mange cm skal Stern stikke op for at det bliver bedst og nemmest for pap manden?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spørg den tagdækker, der skal brænde pappet på, der skal vel være en trekantliste og plads til sternkapsel.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 27-07-2024 11:56:46

Spørg den tagdækker, der skal brænde pappet på, der skal vel være en trekantliste og plads til sternkapsel.

Håbede lidt der var en her der vidste det, kan jo ikke ringe og spørge på en lørdag og ville gerne have dem sat på i weekenden. 

Ved godt det er skidt planlægning men igen, Håbede der var nogen som lige vidste det 😁

Og ja, har set det foreslås at der kommer trekantliste på, men dem jeg fandt er 5 cm, det. Syntes jeg lyder lidt voldsomt så skal sternbrædtet jo måske 7-8 cm over.

Men måske det er sådan det skal være, håber nogen der ved den slags kunne give et fif, Google har for en gangs skyld svigtet mig 😁

Tror faktisk at det er normalt med 10+ cm.
Der er noget med regler om fald hvis din stern ikke er høj nok.
Læs evt her Link cirka side 11

Men der må da have været det samme før, så det kan vel bare laves på samme måde igen.

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis