Målertavle installation Misst 21 24-07-2024 12:06 Jeg har en hovedledning til min målertavle der skal være i et målerskab og derfra skal jeg gerne have 3 stikledninger, hvordan pokker får jeg monteret dem? Jeg har en hovedledning til min målertavle der... Vis hele indlægget 12 svar « ‹ 1 2 Følg tråden Der er 10 indlæg før dette. Annonce Annonce Annonce
Misst Trådstarter 21 26-07-2024 03:38 ev elmand skrev den 25-07-2024 20:36:51Hvis der kan være en boks med Din skinne ved måleren, (så findes der Ensto gennemgangs klemmer som tager kobber og alu. direkte. Der er dobbelt klemmer ( 4 huller) og trible klemmer ( 6 huller) Her LINK til eksempel hos Solar. ( elinstallatør grossist ) Havde godt kigget lidt på dem men blev i tvivl om at det var lovligt at bruge dem i måleren, på den nederste dinskinne, men tribel klemmen er da så vidt jeg kan se en 3-pol og ikke en gennemgangsklemme? Men mto har lavet nogle fordelerblokke
ev elmand 30486 7480 26-07-2024 07:51 Du skal have din elinstallatør til at lave det, så får du vished for lovligheden. Det er umulig at give klar svar på her fra distancen.. I specifikation af de klemmer står der henholdsvis 4 og 6 indgange. Jeg kender andre alu. klemmer fra Ensto, men disse kom frem ved søgning. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)