malerudstyr men hvilken model?

Jeg har investeret i 2 Wagner sprøjtemodeller. En model CONTROL 150M og en lille håndmodel 150W.
KØB ALDRIG DISSE MODELLER!! 
De fungerer kun optimalt i annoncevideoerne! I praksis virker de kun lejlighedsvis. Alt for meget spildtid pga. diverse problemer mellem sprøjtningerne i løbet af en arbejdsdag. Selv med 10% fortynding af træbeskyttelsesprodukter er der problemer! Jeg har travlt med at finde et andet mærke, som jeg kan stole på!!
Men inden jeg går ud og investere flere tusinde kroner IGEN, vil jeg sikre mig 100%, så derfor mit spørgsmål til jer: Hvad er jeres personlige erfaringer med disse type maskiner? Kan man overhovedet få noget der virker, uden at skulle ud og lave større investeringer i pro-maskiner?

Mvh Jcr1818
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en Wagner Pro 250 M, som jeg har brugt til loft og vægmaling, den virker som den skal, men kræver en grundig rengøring efter brug, men tænker det er ens for den type sprøjter.

Skulle jeg købe igen ville jeg købe en Graco så slipper man for den irriterende  stive slange.

Findes både i 230 volt og 18 volt (dewalt batteri)
Som jeg husker er de noget billigere på amazone tyskland

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 20-07-2024 21:05:50

Jeg har en Wagner Pro 250 M, som jeg har brugt til loft og vægmaling, den virker som den skal, men kræver en grundig rengøring efter brug, men tænker det er ens for den type sprøjter.

Skulle jeg købe igen ville jeg købe en Graco så slipper man for den irriterende  stive slange.

Findes både i 230 volt og 18 volt (dewalt batteri)
Som jeg husker er de noget billigere på amazone tyskland

Ja slangen er utrolig stiv og træls at arbejde med også. Du har ingen problemer med at sprøjte ufortyndet maling igennem og stadigvæk have en ensartet "vifte" der rammer ens på sprøjteområdet, også uanset i hvilken retning du holder pistolen?

Mvh Jcr1818
Jeg har fortyndet malingen, eller kom der appelsinhud.
Jeg har fortyndet malingen op, så når man har rørt den op, med  rørepind og røre rundt, tager man rørepinden op af malingen og bevæger den sidelæns, den streg af maling den trækker skal forsvinde straks, så passede det til at sprøjte.
Man kan selvfølgelig også bruge et viskositets måler / bæger...

Sprøjtepistolen skal holdes vinkelret på emnet, og i en afstand på 20-25 cm
Jeg lavede en sprøjtetest først på et stykke papir, så man kan indstille trykket, så dækningen i sprøjteviften er ens.

Nu ved jeg ikke hvordan din,  men 250'eren har sådan et patronfilter i håndtaget, det fanger en del, selv om det er en ny spand maling man køre med.
Der er forskellige finheder, så man vælger det filter der passer til ens dyse.

Tak for info. Jeg har besluttet mig for at give denne her: https://easyupload.io/56ocu3 en chance, men er stærk i tvivl om hvad der med i "startpakken". Jeg kan ikke være sikker på, at alle de ting der er vist på billedet er standard? Måske har du en idè?

Mvh Jcr1818
Kan desvære ikke åbne filen..

Annonce
je_ns skrev den 21-07-2024 22:09:49

je_ns skrev den 21-07-2024 22:09:49

Linket skulle vise siden fra amazon: Graco Magnum by Graco 26D527 TrueCoat 360 variabel hastighed, bærbar luftfri malingssprøjte med kabel, EU-produkt, gør-det-selv enhed, små dekorative projekter (maks. tryk 138 bar). Kan dog efterfølgende se hvad der hører med som standard. Har tillægskøbt GRACO 17A226 FlexLiner-Beutel, Grey, 1 Liter, så nu må jeg se om den opfylder behovet. Det vigtigste er, at kunne vende og dreje pistolen uden at det går ud over resultatet.

Mvh Jcr1818
Ja det var også sådan en jeg havde i tankerne, ​har ikke selv prøvet den, men der er en del youtube film med den, som ser lovende ud.
Der er også en model der er 500 kr billigere ved ikke hvad forskellen er, link til amazone tyskland hvor begge typer er med ​Link​​​

Hvad er det i har behov for at male siden der er behov for en sprøjtepistol?

De gange jeg har set nogen bruge en sådan, har de brugt lige så længe på at dække af og efterfølgende gøre rent, som det havde taget at male med en rulle og pensel.
Jeg ejer 3 huse i træ, så hvis man spare 75% af tiden, og få et mindst lige så godt resultat som med penslen, så kunne det være jeg skulle genoverveje:-)

Selvbygger med stort S. 
je_ns skrev den 22-07-2024 10:39:03

Ja det var også sådan en jeg havde i tankerne, har ikke selv prøvet den, men der er en del youtube film med den, som ser lovende ud.
Der er også en model der er 500 kr billigere ved ikke hvad forskellen er, link til amazone tyskland hvor begge typer er med Link

Den kommer i morgen så jeg er lidt spændt på at få den afprøvet. Jeg skal nok give en tilbagemelding.

Mvh Jcr1818
Superdiy skrev den 22-07-2024 10:56:35

Hvad er det i har behov for at male siden der er behov for en sprøjtepistol?

De gange jeg har set nogen bruge en sådan, har de brugt lige så længe på at dække af og efterfølgende gøre rent, som det havde taget at male med en rulle og pensel.
Jeg ejer 3 huse i træ, så hvis man spare 75% af tiden, og få et mindst lige så godt resultat som med penslen, så kunne det være jeg skulle genoverveje:-)

Vi er jo alle forskellige!, men det kommer da i den grad også an på hvad der skal males. Ja det tager lidt tid på rengøring og afdækning, men det går altså også ret hurtigt med at få malet tingene så. Jeg har 2 sammensat driftbygninger (over 100 løbende meter) hvor jeg bl.a. skal have malet alt udhæng samt den underliggende del af mine pandeplader. Jeg ville nødig skulle stå med bøjet ryg i alt for lang tid hvis jeg skulle male dette med en pensil. Det nederste billede viser hvor meget jeg fik sprøjtet uden afdækning på kun 3-4 timer med et wagner udstyr der krævede flere irriterende afbrydelser hvilket ikke var særlig godt. Jeg forventer mig en del mere af den nye graco model som har variabel hastighed. (jeg mangler ca. 25% af denne side endnu)

Mvh Jcr1818
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også