Manglende BAK-lys på trailer !

Jeg har lige købt en brugt trailer, som er grundigt restaureret med nye dele - herunder lyskabel, stik og lygter, MEN ...

Der er IKKE lavet noget BAK-lys og hvad værre er, så er strømførende dimser TIL BAK-lyset fjernet !

Der mangler "dims" i tilslutningsstik/-bøsning på den HØJRE baglygte - se billede !
Der mangler også strøm"bladet" til selve bunden af pæren INDE i lygten og "modtageren" til benet i selve stikket til baglygten - se billede !

HVOR får jeg fat i sådan nogle stumper ?

Mvh
KSor, Århus V
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo, men er den ikke synet og godkendt med bak-lys, så må du jo ikke bare tilføje det.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det er uklart, hvad du mener. Er det baklys (dvs. det hvide lys, der tændes når bilen sættes i bakgear) eller er det baglyset (dvs. det røde lys, der tøndes sammen med lygterne bagest på bilen).

Den burde ikke kunne være synet, hvis baglygterne ikke virker.
Der er sikker købt den billige udgave uden baklys. Jeg tror ikke at du kan få dele til de lygter du har. Der er nok ikke andet at gøre end at købe nogle nye baglygter, hvis du vil have baklys.
efry skrev den 19-07-2024 20:24:33

Det er uklart, hvad du mener. Er det baklys (dvs. det hvide lys, der tændes når bilen sættes i bakgear) eller er det baglyset (dvs. det røde lys, der tøndes sammen med lygterne bagest på bilen).

Den burde ikke kunne være synet, hvis baglygterne ikke virker.

Hvorfor synes du det er uklart? 

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Harald har da den lygte som reservedel, inkl. Kabel og stik.

Elektronikteknikeren
Annonce
Harald ... den må jeg finde !

Mvh
KSor, Århus V
Hvilket trailerstik har du?
Hvis det er 7-polet er der intet baklys.
Med 13-polet burde det være installeret og virke.

Jeg har 7-pol i trailerstikket, men 13-pol på bilen - og jeg gider ikke have den "13 til 7 pol" adaptor imellem - derfor !

Og så kan jeg jo lige så godt udnytte alle faciliteterne, nemlig BAK-lyset, idet traileren '"spærrer" for BAK-lyset fra selve bilen ... og jeg kan godt bakke med en trailer :-) 

Mvh
KSor, Århus V
Så skifter du det 7 polede stik ud med et 13 polet og måske et nyt kabel på traileren.

fase
#S. Fabian
Ja, det er præcis, hvad jeg vil gøre, men jeg bliver nødt til at skifte kablet til den HØJRE baglygte også, idet der sikkert mangler (eller den er klippet af) en leder til netop BAK-lyset.

I 13-pol-stikket er yderligere 2X12V med hver sit stel, men det er der ikke brug for på en godstrailer - det er vel til køleskab m.m. i en campingvogn.

Mvh
KSor, Århus V
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis