Transformer til spots

Hej LDS

Jeg har nogle indbyggede køkkenspots som driller en del og jeg har fået at vide det højst sandsynligt skyldes transformeren.

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal købe, for at matche den gamle så jeg ikke skal skifte spotsene også.

Den gamle er en model der hedder F60T-2 fra Loevschall.
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis man søger efter ‘F60T-2’ på Loevschalls hjemmeside får man intet resultat.
Man vil let kunne finde en passende transformer hvad angår 230v ind, og 11-12 v ud, og sikkert til en bedre pris end den originale. Men stikket er vist lidt specielt.
Men det kræver du selv kan skifte forbindelsen.
Ellers kan du jo kontakte Loevschall, se vedlagte, og høre deres bud.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
På hvilken måde driller den?
Jeg spørger, da den type strømforsyninger er meget stabile og hvis de bliver defekte virker de som regel slet ikke.

Den viste strømforsyning er til halogenpærer. Til et samlet forbrug fra 10 til 60 watt. Den er ikke egnet til LED.
Udgangsspændingen er 11,5 V effektiv. ​Det betyder ​at spændingen ikke er stabil 11,5 volt, men en halogen pære lyser som om det var en spænding på 11,5 V. LED pærer vil lyse normalt eller blinke afhængig af hvilken type de er.
Min største “bekymring” var også om man kunne finde en med samme type stik, så det bare var plug and play.

Det er halogen spots der er monteret

De virker periodisk ikke.
Fx igår formiddags virkede de fint, om eftermiddagen virkede de så ikke.
Et par timer senere virkede de fint igen.

Det er dog meget sjældent de svigter, men det sker alligevel en gang imellem.

Vi har også oplevet at de slukkede i 2-3 sekunder og så tændte igen når man har brugt dem.

Medmindre at det er 4 stk 20 W spots du har, lyder det til at strømforsyning har et problem. Hvis du ikke kan finde en strømforsyning med de samme stik, kan du blot klippe dem af og montere ledningerne i den nye.
Prøv at holde hånden på strømforsyningen lige når de svigter. For at se om overophedning kan være årsagen.
Nogen forsyninger er monteret med termosikring der automatiskkobler tilbage når temp er nede på en acceptabel temperatur.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Jeg kigger lige senere hvor mange watt spotsene er på, men umiddelbart tænker jeg det er i orden, det er med 95% sikkerhed de spots køkkenet er født med da boligen blev bygget.
Jeg har nogen gange oplevet lodninger på print i strømforsyning som er gået løse. Det er ofte ved udgang hvor strømmen er størst.
Pil den fra installationen og skil den ad. Så lader du en loddekolbe "røre ved" alle lodninger.
Den er sikkert limet sammen men ser du en tydelig rille / revne så er det bare at gå i gang med en bordkniv eller lignende ​og brække det fra hinanden.
Du limer det bare igen. 
Selv om du skulle komme til at ødelægge den, så er den jo alligevel kassabel så der sker jo ingen yderligere skade. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er 4x10 watts spots så det er ikke fordi der er overforbrug.

Kan da godt være jeg lige skiller den ad og ser om det er en hurtigere og nemmere løsning
Hej igen

Nu har jeg så endelig fået købt mig en ny transformer, men er lidt l tvivl om den kan bruges.
Har købt den som ses på nedenstående billeder, men jeg er i tvivl om den kan tilsluttes.
Der er jo kun plads til 2 ledninger i 11,5V output og der skal jeg jo bruge 4 stk.
Kan man samle 2 ledninger i hver hvis der er plads og må man det?

Du kan samle dem alle uden for transformer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis