Hej alle,
Jeg har fået mig et nyt hus, som fik rejst et betonteglstenstag i 2000. Under taget er der faktisk et flat tagpapstag.. dvs. at der er to tag..
Det er IKKE blevet vedligeholdt og derfor var det fyldt med mos og flere former for alger - det så meget voldsomt ud. Taget er nu blevet renset med en højtryksrenser og jeg har købt noget desinficerende Algebekæmpelse jeg nu vil sprøjte det med samt en god imprænering som skal på til sidst.
Det er tydeligt at se, at den oprindelige farve på taget er forsvundet visse steder og derfor overveje konen at vi skal male det.
Mit spørgsmål er; kan man godt imprægnere taget her i 2024 og så eksempelvis male det i sommeren 2025, eller bliver stenene så lukkede at malingen ikke kan hæfte sig ordentlig fast?
Ekstra: Taget virker meget solidt og ikke porøst - der var ikke en eneste revnet eller helt ødelagt teglsten. jeg har efter min mening IKKE været hård ved taget under rensningen.
Håber på nogle positive beskeder - jeg kan i hvert fald ikke fortryde tagrensningen nu :-)
Flyttede i et gammelt murstenshus 2018 - troede aldrig jeg skulle blive handyman - jeg blev positivt overrasket. Har en YouTube-kanal om vores hus og have: https://www.youtube.com/channel/UC7Ru3ZRzgvOnWenqO4huo8A