Fibernet - hvor er smartest?

Vi får endelig fibernet i vores område 🥳 det glæder jeg mig afsindig meget til, for vores nuværende forbindelse er absurd ustabil. Rejser 2 spørgsmål:

1) placering: Jeg er nu i tvivl om, hvor det giver bedst mening at få ført det ind. Jeg bruger for nuværende 3 x Asus xt8 som mesh fra den dårlige slaverouter vores udbyder har sendt med.

Huset er L formet hvor L’et er en opbygning af nyere oprindelse. I dag forlænges kablet hertil over loft og det er årsagen til 3 mesh routere. Ellers kommer signalet ikke ned i den anden ende, hvor min hjemmearbejdsplads befinder sig.

Nu overvejer jeg gravet kablet ind ved mit bryggers i L’ets inderste hjørne. Og så trække lankabler over loft herfra til hhv tilbygning og bagerste kontor. Altså et kablet mesh. Kan man overholdet det?

2) de har ikke meldt graveri ud endnu. Men jeg skal alligevel have nu belægning, hvor de måske kommer ind. Hvad er normen ift graveri. Genetablerer de belægning? 
Vi får endelig fibernet i vores område 🥳 det... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
HrT skrev den 04-07-2024 17:04:57

Godt indspark. Jeg kan ikke længere leve med, at jeg ryger af zoom møder og lignende pga dårligt internet. 

Afhængigt af hvor god din tlf.-forbindelse er kan du jo prøve at køre Zoom via tlf. Det har jeg gennemført når jeg arbejdede ‘ude i landskabet’. Også hvor 5G ikke rakte.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 04-07-2024 21:39:02

HrT skrev den 04-07-2024 17:04:57

Godt indspark. Jeg kan ikke længere leve med, at jeg ryger af zoom møder og lignende pga dårligt internet. 

Afhængigt af hvor god din tlf.-forbindelse er kan du jo prøve at køre Zoom via tlf. Det har jeg gennemført når jeg arbejdede ‘ude i landskabet’. Også hvor 5G ikke rakte.

Det gør jeg ofte eller via 4g på laptop. Men det er vildt frusterende, når der er ustabilt net 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis