ukrudt i græsplænen

Hej findes der stadig et effektiv middel der kan fjerne ukrudt i græsplænen?har læst der var noget engang men er blevet forbudt,jeg har fjernet nok snart 500 ukrudts planter manuelt i plænen over de sidste par uger,men jeg bliver aldrig færdig,den er fyldt op,så det kunne være rart hvis der var noget jeg kunne sprøjte den med,hvis der er må i meget gerne smide et link op,eller hvis man kan få noget fra tyskland ville det også være fint med et link,på forhånd tak.
Hej findes der stadig et effektiv middel der kan... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke lige genkende at en robotklipper holder ukrudt væk. Min kører alle hverdage og der er masser af ukrudt. Det tilpasser sig så det ikke er så højt. Og mælkebøtter kan sagten nå at gå i blomst inden robotten når forbi. Jeg når dog selv at fjerne dem inden de når til frøstadiget
Jeg trækker mælkebøtter op i Maj måned. Så er de stort set færdige ,med at blomstre. Er der ret mange så glæd dig over at der er markant færre næste år. Og så skal man være efter dem så ingen når at gå i frø. Blomster skal væk fra plænen da selv en blomst som er trukket kan gå i frø. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Disse to lister er de nyeste - godkendt 23 februar 2024 over godkendte midler til privat brug og godkendte midler der må sælges til private.

-Alt ud over det skal du have en gyldig MAB autorisation for og være registret hos MST (Miljøstyrelsen).

Landmænd, Anlægsgartner, Greenkeepeer, Skadedyrsbekæmpere, foderstofforretning mm. som har autorisation til de forskellige områder af deres fag, skal have det fornyet hver 4/5 år alt efter hvad type autorisation man har.
De skal desuden også laves sprøjtejournaler og dokumenteres at man opbevare det korrekt blandet andet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis