ukrudt i græsplænen

Hej findes der stadig et effektiv middel der kan fjerne ukrudt i græsplænen?har læst der var noget engang men er blevet forbudt,jeg har fjernet nok snart 500 ukrudts planter manuelt i plænen over de sidste par uger,men jeg bliver aldrig færdig,den er fyldt op,så det kunne være rart hvis der var noget jeg kunne sprøjte den med,hvis der er må i meget gerne smide et link op,eller hvis man kan få noget fra tyskland ville det også være fint med et link,på forhånd tak.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan stadig købe toxan plænerens, men det er dyrt og politisk ukorrekt.

En robotplæneklipper og et par års tålmodighed fungerer også glimrende da mælkebøtter og anden ukrudt forsvinder ved hyppig græsslåning.

Selvbygger med stort S. 
Hej tak for svar,synnes aldrig der er forsvundet ukrudt ved at slå græs her hos mig:)jeg er en meget politisk ukorrekt person så det vil jeg da lige kigge på:)
Min datter har for 1 måned siden fået sprøjtet deres plæne mod ukrudt, af en anlægsgartner, de gav 500 kr.
Det har virket super effektivt, men har du en ny sået plæne, kan den ikke tåle sådan en omgang.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har netop brugt Toxan, som der linkes til. Sprøjtede det på ukrudtet for én til halvanden uge siden. De er stort set forsvundet og efterlader blot området med et stykke jord, hvor man så kan så græs igen.
Annonce
Så har du brugt for meget. Det skader ​normalt ikke græsset. Så det er ikke nødvendig at ​så bagefter.
Tænker jeg har brugt perfekt mængde. Det skader ikke græsset, så vidt jeg ved.

Det fjerner ukrudtet og så eftersåer man græs. Af hvad jeg ved :-)
alunke82 skrev den 02-07-2024 10:46:04

Hej tak for svar,synnes aldrig der er forsvundet ukrudt ved at slå græs her hos mig:)jeg er en meget politisk ukorrekt person så det vil jeg da lige kigge på:)

Slår du da græs hver dag som en robotplæneklipper?

Selvbygger med stort S. 
Tak for hjælpen alle sammen,jeg prøver at købe en enkelt for at se om jeg kan få det til at virke,og kan jeg,så må jeg få fat i nogle flere:)
alunke82 skrev den 02-07-2024 19:13:27

Tak for hjælpen alle sammen,jeg prøver at købe en enkelt for at se om jeg kan få det til at virke,og kan jeg,så må jeg få fat i nogle flere:)

Dyr løsning med færdigblandet, prøv at få en pris ved et plæne firma 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis