Hej LDS'ere,
Vil høre jer ad om i ved hvordan man finder pol på noget bærbar strøm jeg har, en ecoflow mini. Det er sikkert det samme på alle, men jeg kan ikke finde noget i manualerne og supporten, som sikkert er indiske slavearbejdere der sidder i dubai, og bare læser op af manualen, de ved det heller ikke.
Jeg er så på camping nu, og har selv prøvet at finde pol, skal bruge det til et anlæg og gerne et lille køleskab. Har prøvet min normale elma berøringsfrie spændingstester, og min billige spændingstester med prøvepinde, de lyser på dem begge. Har prøvet på hver leder direkte i jord, ja har stukket dem lige ned i jorden her ved siden af, ingenting, 6v. Har også prøvet radiator, nedløbsrør og alt.
Den vil bare ikke måle andet end de her 6v. Det skulle være 230v. Den lyser lidt mere op når den får jord, men det gør den på begge ledere. Dur heller ikke at stykke et apparat til og så måle, den siger bare ampere på begge ledninger.
Er jeg bare dum eller er det, udover det, også fordi der ingen pol'er er, den vender dem om internt eller sådan noget? Der står intet i manualerne og de, lokale, elektrikere, bevares det var ikke Peter Fummelfingergaard, de var endda autoriserede, har givet det et hurtigt forsøg og givet hurtigt op, der var et par sjove ord "Ja det lærte vi ikke om på skolen" og "det er livet for kort til bare stik lortet til det værste er at du skal købe et nyt anlæg hæ hæ".
Har prøvet med en pære. Men den lyser ligegyldigt hvilken vej den vender.
Er der andre der har brugt de her bærbare strøm ting og ved hvordan man finder pol, eller gør den det selv? En dieselgenerator er nem, der står det hele på. Men kan ikke finde noget på de her.
Håber der er nogle kloge hoveder derude :-)
God sommer!