Kan jeg skifte boksen på min lyskæde ud?

Hej.
Min lyskæde lyser ikke mere. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor. Men da jeg åbnede den sorte boks, virkede det som om at batterierne var lidt irret. Så jeg fandt noget på nettet hvor jeg fik renset omkring batterierne. Så jeg brugte en lille flad skruetrækker og sandpapir. Der ser også ud som om der var et lille stykke folie ved som jeg desværre fik kradset med ud. Men jeg kan stadigvæk ikke få det til at virke ( jeg har selvfølge skiftet batterier). Jeg overvejer-er der nogen der ved, om man kan købe denne sorte boks nogle steder-i et byggemarked eller måske en gammel en i den blå Avis. Klippe ledningen af og sætte den sammen med min (lampepulp)ledning med en muffer (hedder det det). Jeg kan ikke købe denne lyskæde andre steder, og jeg er meget glad for farverne i pærerne. Så jeg håber der er en der kan hjælpe mig med hvordan jeg kan få få den fikset så den lyser igen. Tag gerne imod alle råd.
Venlig hilsen Jette Andersen
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der også er 3 batterier i din, kan du måske bruge denne her. link
Ledningerne kan du samle med et par mufer...
Men den har jo kun on/of så ingen muligheder for blink og lignende

Vi prøver igen, i morgen --
Efter din beskrivelse tyder det på at en forbindelse mellem to af batterierne er afbrudt. Kender du ikke en med en loddekolbe, der kan lodde den manglende forbindelse.

fase
Øverst i boksen er der et grønt område med 4 blanke striber. Jeg gætter på at det var der folien kom ind når låget blev lukket. Hvad sker der hvis du holder spidsen af en skruetrækker på de blanke striber, så de får forbindelse med hinanden?  

Hvis der ikke er noget elektronik i boksen, kan du godt klippe ledningen over og erstatte den gamle boks med en ny med 3 batterier. Hvis det ikke virker i første forsøg, skal du prøve at bytte de to ledninger. Jeg er dog bange for at der noget elektronik til at få spændingen op. ​Lamperne ser ud til at være i serie og det vil ikke virke med ​4,5 volt.

Det ser ud til at forbindelsen mellem batterierne er et stykke metal, så jeg tror ikke at det er problemet.

Efter din beskrivelse tyder det på at en forbindelse mellem to af batterierne er afbrudt. Kender du ikke en med en loddekolbe, der kan lodde den manglende forbindelse.

Svar, det kunne der måske, være noget om. Det var som om jeg kunne hive det lidt ud der hvor den lille sorte ledning skal gå bag om et af batterierne. Det drejer sig om det batteri jeg har Taget ud af boksen. Jeg er dog ikke sikker på batteriet i midten. Det yderste til venstre som sidder i har jeg forbindelse med den grønne border ting. Så hvis det er korrekt, så skal jeg finde et eller andet og forbinde de to batterier så den lille ledning har forbindelse til den. Det er den lille ledning jeg holder, og hvor skruetrækkeren er på.

Gode ven, jeg er desværre en lille smule usikker på det du skriver. Var det de fire striber på det grønne kort-bordet? Og kan jeg det med en skruetrækker? Og hvad skulle der ske?

Denne lille boks har indbygget 1 timer. Det er en enkelt en. Sådan en, hvor man bare trykker på knappen så tænder lyset. Og så tænder lyset på samme tid dagen efter.
Du skal have batterierne i og sætte skruetrækker på mindst to af de fire fortinnede baner (der hvor der står KEY1). Det ligner halvdelen af en kontakt til en trykknap. Hvis lyset tænder, ved du at det er denne kontakt, der er problemet.

Jeg kan ikke se trykknappen på nogle af dine billeder, så jeg gætter på at det er den, der normalt laver forbindelse mellem de 4 baner.
Annonce
Det ser ud til at den sorte ledning er afbrudt fra tilslutningen vist ved skruetrækkeren. Hvis du ikke kan lave det selv så kik dig om i bekendtskabskredsen efter en med en loddekolbe.

fase
GodeVen skrev den 25-06-2024 13:34:47

Du skal have batterierne i og sætte skruetrækker på mindst to af de fire fortinnede baner (der hvor der står KEY1). Det ligner halvdelen af en kontakt til en trykknap. Hvis lyset tænder, ved du at det er denne kontakt, der er problemet.

Jeg kan ikke se trykknappen på nogle af dine billeder, så jeg gætter på at det er den, der normalt laver forbindelse mellem de 4 baner.

Du er korrekt. Det er den der forbinder de fire baner. Jeg prøvede at trykke med en skruetrækker, og der skete ingenting.👍🏻

S. Fabrin skrev den 25-06-2024 14:02:41

Det ser ud til at den sorte ledning er afbrudt fra tilslutningen vist ved skruetrækkeren. Hvis du ikke kan lave det selv så kik dig om i bekendtskabskredsen efter en med en loddekolbe.

TAK!!! Jeg har en i bekendtskabskredsen. Bare lige så jeg skal forstå det helt sikkert. Så er det at jeg skal finde noget, der kan skabe forbindelse og så lede den lille sorte ledning på. Er det ikke korrekt forstået? Jeg har vedlagt et billede hvor jeg har lagt noget sølvpapir som så skal fæstnes på ledningen bare så det er skåret ud i pap 

Altså ikke at jeg bruger sølvpapir ..
Vedkommende der har en loddekolbe kan sikkert gennemskue problemet når han har sagerne i hånden.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis