Kan jeg skifte boksen på min lyskæde ud?

Hej.
Min lyskæde lyser ikke mere. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor. Men da jeg åbnede den sorte boks, virkede det som om at batterierne var lidt irret. Så jeg fandt noget på nettet hvor jeg fik renset omkring batterierne. Så jeg brugte en lille flad skruetrækker og sandpapir. Der ser også ud som om der var et lille stykke folie ved som jeg desværre fik kradset med ud. Men jeg kan stadigvæk ikke få det til at virke ( jeg har selvfølge skiftet batterier). Jeg overvejer-er der nogen der ved, om man kan købe denne sorte boks nogle steder-i et byggemarked eller måske en gammel en i den blå Avis. Klippe ledningen af og sætte den sammen med min (lampepulp)ledning med en muffer (hedder det det). Jeg kan ikke købe denne lyskæde andre steder, og jeg er meget glad for farverne i pærerne. Så jeg håber der er en der kan hjælpe mig med hvordan jeg kan få få den fikset så den lyser igen. Tag gerne imod alle råd.
Venlig hilsen Jette Andersen
Hej. Min lyskæde lyser ikke mere. Jeg er ikke helt... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt prøve med sølvpapir, men du skal have ledningen på konstant, når du lave en kortslutning mellem de 4 baner.

Jette Andersen skrev den 25-06-2024 14:19:01
 TAK!!! Jeg har en i bekendtskabskredsen. Bare lige så jeg skal forstå det helt sikkert. Så er det at jeg skal finde noget, der kan skabe forbindelse og så lede den lille sorte ledning på. Er det ikke korrekt forstået? Jeg har vedlagt et billede hvor jeg har lagt noget sølvpapir som så skal fæstnes på ledningen bare så det er skåret ud i pap 
 Ja, du fæster sølvpapiret til ledningerne i den sorte ledning, så burde der være lys.

fase
GodeVen skrev den 25-06-2024 14:57:40

Du kan godt prøve med sølvpapir, men du skal have ledningen på konstant, når du lave en kortslutning mellem de 4 baner.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Hvordan får jeg ledningen på konstant? De fire baner er de fire baner på det grønne kort ik?

. Den aktiverer jeg ved at trykke ind på knappen når jeg lukker æsken.

Øv. Jeg forsøgte med sølvpapir. Og så brændte det så varmt, at plastikken har udvidet sig. Så nu kan bokse ikke lukke.  Jeg har ødelagt den. Jeg tror jeg vil prøve at finde en ny-eller en anden af samme typeboks, og så sætte den på med to muffer. Hvis man kan det.
Ellers mange tak for jeres gode råd!!!
Jette andersen skrev den 25-06-2024 17:47:27

Øv. Jeg forsøgte med sølvpapir. Og så brændte det så varmt, at plastikken har udvidet sig. Så nu kan bokse ikke lukke.  Jeg har ødelagt den. Jeg tror jeg vil prøve at finde en ny-eller en anden af samme typeboks, og så sætte den på med to muffer. Hvis man kan det.

Prøv at lune plasten og presse det tilbage i oprindelig form. At plasten blev varm tyder på, at du har lavet en kortslutning

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 25-06-2024 19:49:14

Jette andersen skrev den 25-06-2024 17:47:27

Øv. Jeg forsøgte med sølvpapir. Og så brændte det så varmt, at plastikken har udvidet sig. Så nu kan bokse ikke lukke.  Jeg har ødelagt den. Jeg tror jeg vil prøve at finde en ny-eller en anden af samme typeboks, og så sætte den på med to muffer. Hvis man kan det.

Prøv at lune plasten og presse det tilbage i oprindelig form. At plasten blev varm tyder på, at du har lavet en kortslutning

Jo tak-boksen og batterierne blev meget varme. Det lykkedes mig at lukke boksen alligevel. Den er godt nok ikke vandtæt mere, men jeg kan måske oprette en ny tråd med titlen “hvordan hækler jeg en vandtæt pose..🤪” Men batteriboxen har været så meget skæv, at nu kan snuden på det ene batteri ikke nå metalpladen 😩Og det aner jeg ikke noget om om der kan gøres noget ved-eksempel kan man også lodde sig ud af det? Ja jeg vil prøve at varme boksen op og vride den lidt tilbage i sin form. Jeg har ikke givet op endnu 😄😄😄 og så jeg ikke, at kortslutning har ødelagt det hele🤞

Men virkelig-mange tak for jeres bidrag. Jeg håber jeg får det til at virke. I har givet mig blod på tanden i hvert fald 🤩
Mon ikke du snart skal besøge vennen med loddekolbe. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 26-06-2024 22:44:17

Mon ikke du snart skal besøge vennen med loddekolbe. 
​Hej Erik
Jeg tror ikke den kan skilles ad yderligere. Men hvad ved jeg. Jeg ved alt alt for lidt om det her. Jeg brugte lidt vold mod låget, og pludselig klappede den i. Jeg er faktisk ikke sikker på, hvad jeg gør herfra. Problemet lige nu er, at boksen har udvidet sig på grund af varme udveksling og nu kan batteriet ikke nå ind på metalplade ( øverst venstre hjørne). Jeg kan ikke umiddelbart hive metalplade ud. Jeg tror den er limet fast. Så jeg skal på en eller anden måde have trykket den udvidede del af boksen lidt tilbage i form. I hvert fald så batteriet kan nå. Ellers er det vel ligegyldigt med en loddekolbe. Det eneste jeg kan varme boksen op med er solen eller min føntørrer, og så skal jeg have et eller andet til at klemme boksen sammen med.
Jeg ellers været på kig efter en anden boks af samme type. Det er ikke lykkes mig. For jeg er også i tvivl om hvad slags boks ( og om jeg overhoved kan sætte en ny boks til) jeg kan sætte til lyskæden (den skal også have timer). Jeg mener, at jeg kan godt finde en med tre batterier til 4,5 V men hvad betyder alle de andre tal? Risikerer jeg futte noget af fordi jeg sætter den forkerte styrke på. Det er sådan noget jeg ikke aner en skid om. Lyskæden hænger udenfor, så jeg ved boksen skal være vandtæt. Dette har jeg også fundet koden udenfor. Det er ikke sikkert jeg kan få min boks helt vandtæt igen, men så kan jeg komme et eller andet om den-tænker jeg Jeg tænker også at jeg måske kan kigge ind til en isenkrammer, men sådan en ligger ikke lige i nærheden af Greve.
Men jeg vil forsøge at gøre noget alligevel. Jeg er meget glad for de farver min lyskæde har ( og jeg kan ikke finde en ny af samme slags med batterier og timer )😃

Der er stort set ingen chancer for at du kan finde en ny boks. 
Men du skal alligevel have den ledning loddet på. Eller du skal stjæle et anden stykke metal fra en kasseret batteriboks som du kan sætte på rette plads. Denne skal også loddes på. 
Det er kører på batteri så der er ikke krav om vandtæthed. Vil du beskytte den så finder du en lille plast marmelade dåse eller lignende, fastgør batteri kassen i denne, og sætte dåsen på hovedet uden låg så kassen er beskytte for regn 

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvorfor prøver du ikke den je_ns foreslog 25.6?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis