Hvordan fjerne murrist?

Hej allesammen, hvordan fjerne en murrist som ikke skal bruges efter overgang til balanceret aftræk og nu kommende fjernvarme?
Der er tilsyneladende ingen skruer ude eller inde.
Det brune på indebilledet er rester af masonitplade, der har været limet på for at undgå træk.
På forhånd tak for forslag.  
fbr
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker bare den udvendige skal rygges ud, men du får jo et hul i muren, så du må i gang med mursten og mørtel.
Eller lade den udvendige rist være og fylde røret op med isolering, og lukke af på indersiden..

Vi prøver igen, i morgen --
Hej je_ns, du mener altså at løsningen er rå vold  

Tak for forslaget.
fbr skrev den 21-06-2024 13:04:56

Hej je_ns, du mener altså at løsningen er rå vold  

Tak for forslaget.
hov hov , ingen vold , tag en større hammer

Ja og som jeg nogen gange siger " vold løser mange gange problemer"
Jeg tror du kommer til en ramme når det yderste synlige er trukket af. Prøv med et koben i et hjørne. 
Men du skal først bestemme dig for om du kan lave hullet i muren så det ser godt ud. Har du 4 - 5 ekstra mursten osv. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Måske kan du til dækningen af det udvendige hul "stjæle" et par sten bag en busk e.l. Måske endda hvor fugen er lidt løs, a la nede til højre for hullet, eller oppe til højre ved skorstenen(?).

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
JohnLarsen skrev den 21-06-2024 17:55:26

Måske kan du til dækningen af det udvendige hul "stjæle" et par sten bag en busk e.l. Måske endda hvor fugen er lidt løs, a la nede til højre for hullet, eller oppe til højre ved skorstenen(?).

du har vist aldrig selv prøvet dette , med SÅ dårligt et råd

Tak til jer alle.

Jeg har kontakt til en murer  
Til orientering: Inde-del og ude-del består af to rør, som passer stramt ind i hinanden.

Med passende anvendelse af vold er det muligt at trække de to fra hinanden  
bredker skrev den 21-06-2024 18:12:26

JohnLarsen skrev den 21-06-2024 17:55:26

du har vist aldrig selv prøvet dette , med SÅ dårligt et råd

?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Med dårlig råd menes sikkert at ødelægge 1 del af muren og få et hul der, for at lave en anden del. Det har jeg aldrig set, og dt er der en grund til. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis