Hvordan fjerne murrist?

Hej allesammen, hvordan fjerne en murrist som ikke skal bruges efter overgang til balanceret aftræk og nu kommende fjernvarme?
Der er tilsyneladende ingen skruer ude eller inde.
Det brune på indebilledet er rester af masonitplade, der har været limet på for at undgå træk.
På forhånd tak for forslag.  
fbr
Hej allesammen, hvordan fjerne en murrist som ikke... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 21-06-2024 22:26:02

Med dårlig råd menes sikkert at ødelægge 1 del af muren og få et hul der, for at lave en anden del. Det har jeg aldrig set, og dt er der en grund til. 

Der er sikkert en god grund til at du aldrig har set det😋

Jeg har set det udført af en professionel. En emhætteafgang på et murstykke mod gaden skulle flyttes. Der kunne ikke skaffes identiske sten til at lukke hullet. Mureren tog nogen sten fra en position vistnok bag affaldsstativer. Her blev det nye hul lukket med bedst mulige match.
Løsningen var bedre end nødløsningen.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hvorfor ikke bare lade ventilationsristen sidde ? - det kommer aldrig til at blive pænt. Enten passer murstenene ikke - eller også så sidder de ikke i forbant - eller også så har fugen en ny farve...

Stop evt. hullet til indeni med en plastikpose, hvis det er pga. træk.
Selfølgelig kan det laves pænt og i forbandt.
I mit orienterings-indlæg var jeg måske ikke helt tydelig. Det lykkedes at rykke de to dele fra hinanden, så den del af opgaven er løst. Opmuring ude og inde tager en professionel sig af.

Tak for alle velmente indlæg  
fbr skrev den 22-06-2024 10:00:30

I mit orienterings-indlæg var jeg måske ikke helt tydelig. Det lykkedes at rykke de to dele fra hinanden, så den del af opgaven er løst. Opmuring ude og inde tager en professionel sig af.

fornuftigt , så er du også sikker på det bedste resultat

fbr skrev den 22-06-2024 10:00:30

Lyder som en god plan.

Men når det er en prof skal han ramme fugefarven bedre end ham der, sikkert efter en gang hulmursisolering, satte en sten i fem skifter oppe til venstre for risten😊

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis