Undertag

Hej.   Jeg har lige fået skiftet tag af (prof) tømrer. Det er eternit skiftet til tegl med wurth undertag. Jeg har bemærket at der flere søm der er skudt forbi og lavet hul i undertag lige ved siden af spær og så har de skåret forkert til en taghætte så det er lappet med en masse tape.    Er det ok eller en ommer??
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ok med tape reparationen, hvis de har brugt korrekt tape. Om det er et problem med de søm som er skudt forbi kan man ikke svare på uden et foto. . 
Generelt er det sådan at undertag buer lidt ned imellem spær. Der er så her en eventuel fugt vil løbe hvis der kommer noget ind. Altså er spærene og derved de fejlskudte søm øverst og får derfor ingen fugt påvirkning. På den måde vil det ikke give problemer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Nej tror heller ikke det nogen problem, det er mere fordi jeg synes når det er en tømrer der har lavet det på fuld timeløn så skal det være i orden.   Kan det ikke give anmærkning i tilstandsrapport ved salg
Billede ! ! 

Her er billeder.  Det er lige lavet har lige sendt billeder af vindspærre med, flere er knækket i bunden, en sidder mod undertag, og afrivningsbånd hænger og flaprer mellem undertag og tag.
ev elmand skrev den 12-06-2024 23:06:03

Det er ok med tape reparationen, hvis de har brugt korrekt tape. Om det er et problem med de søm som er skudt forbi kan man ikke svare på uden et foto. . 
Generelt er det sådan at undertag buer lidt ned imellem spær. Der er så her en eventuel fugt vil løbe hvis der kommer noget ind. Altså er spærene og derved de fejlskudte søm øverst og får derfor ingen fugt påvirkning. På den måde vil det ikke give problemer.

Hvilken slags tape bruger man til rep. af undertag? Jeg har et lignende problem med et hul hvor røret til udluftning går op gennem taget, og der er kommet noget skimmelsvamp. Ud over dette er det et par lange revner... Har prøvet at købe noget der hedder presseningstape, da alm. gaffatape ikke holder.

Annonce
Du skal naturligvis bruge undertagstape. Det fås hos alle byggemarkeder. Prøv at "google" det 

Og undertaget skal renses af og være helt tørt for at det kan klæbe sig fast.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis